środa, 24 marca 2021

117.Moja pierwsza.

Oczywiście palma,  zawsze chciałam się zmierzyć z taką palmą. Kilka filmów może nie do końca dobrych. Trochę mojej niewiedzy. Zakupiłam papier marszczony ( to nie była krepina ), kolorek czerwony miałam jeszcze z czasów jak dzieciaki chodziły do szkoły,  kolorek fuksjowy to była krepina z kwiaciarni , pozostałość po bukiecie. Zaczęłam kręcić te róże a tu zonk, żółte się gniotło, czerwone z podstawówki jakoś poszło, najładniejsze rózyczki z krepiny po bukiecie. Teraz to wiem, cały czas się uczymy.
Kwiatki zrobione, jaka zadowolona byłam a potem to składanie to była masakra. Pani z filmu zwijanie zakańczała nitką to ja też. Potem wspomagałam się drutami, klejem i dopieszczałam .
Palmą jestem zachwycona bo takiej nikt nie ma.
Dlatego też tyle zdjęć, samozachwyt.
Stoi dumnie moja palma.

 Ta palma jest wykonana przez bratową mojej synowej ale drucikami wszystko.

Palmę zrobiłam o tak dla siebie, po prostu chciałam spróbować. Moja lokalna palma to tylko bazie i bukszpan .Co kraj to obyczaj.

Cudowne palmy robi nasza Danusia Tu  , ma talent.

Dziekuję za liczne odwiedziny i komentarze, czasu na robótki trochę mniej ale powolutku szydełko w ruchu. Wspaniałej Palmowej Niedzieli. Zdrowia życze.

59 komentarzy:

  1. U mnie tradycyjnie bukszpan i bazie, czasem narcyz, żonkil. Ja już od dwóch lat zbieram się do robienia kwiatów z krepiny, ale jakoś weny brak ;)
    Palma wygląda rewelacyjnie!
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, i mnie ta sama tradycja co i Ciebie.

      Usuń
  2. Jaka ładna! Trzeba mieć zdolności plastyczne/manualne, żeby takie cuda robić. Wciąż powtarzam, że jesteś genialna :))) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, taka genialna nie jestem.Zobacz palmy u Danusi.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Jesteś zdolna, a palma jest jedyna i niepowtarzalna, śliczna. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jakoś się udało.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Ale piękna palma i jedyna w swoim rodzaju, Urszulko. Takie ręcznie robione są najpiękniejsze.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, sama się z niej cieszę.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Jestem pełna podziwu! Piękna ta palma, napatrzeć sie nie mogę! Chyba nie miałabym takiej cierpliwości, jak Ty!
    Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kto jak nie Ty, poradzisz sobie.Slonecznie pozdrawiam.

      Usuń
  6. Powie tak, kiedyś na początku mojego blogowania zajmowałam sie i ta techniką. I jedno wiem na pewno. Na kwiaty musi być krepina. Żadna bibuła się do tego nie nadaje. ( a jak byś chciała popatrzeć to mój post z 2014 roku http://iwanna59.blogspot.com/2014/01/kwiaty-i-bukiety-z-krepy.html ).
    A wracając do twojej palmy to uważam , że na to co miałaś dostępne wyszła Ci ta palma cudnie. Wierzę że to nie Twoja ostatnia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneczko , teraz to ja już jestem mądra.W momencie jak robiłam kwiatki to myślałam że to krepina , Dorota na Fb mnie uświadomiła. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ulcia, ale ona jest piękna, masz prawo do dumy. Ba! Powinnaś nawet spuchnąc z dumy, bo wyszła Ci fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co myślisz Lidziu, jestem dumna bo tylko ja mam taką w rodzinie ale moja tradycyjna też musi być.Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Jest piękna, widać że wypieszczona, ja jak zrobię , też się pochwalę ale to dopiero pewnie w piątek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czekam na Twoja bo jesteś już oprawiona.

      Usuń
  9. Masz pełne prawo do samozachwytu- palma śliczna!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podobają mi się palmy robione własnoręcznie bo są takie osobiste i wyróżniają się z pośród tych sklepowych, robionych taśmowo. Twoja wygląda ślicznie:) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Nigdy nie mam sklepowej.Ta to jest z serii kaorysów.Moja tradycyjna to tylko bazie i bukszpan.

      Usuń
  11. Przepiekna palma , muszę też kiedyś spróbować. Dbajmy o naszą tradycję i przekazujemy potomnym. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu.Dzieci w szkołach robią kolorowe palmy z kwiatów ale moja Śląska to bazie i bukszpan.🌺🌷🌷🌷🌷🌸💐

      Usuń
  12. Śliczne palmy. Zrobiłaś wspaniałą, jest taka jedyna i ma w sobie coś magicznego. Cudne kwiaty, dobór kolorów, jest baaaardzo baśniowo, ogromnie mi się podoba. Jestem z Ciebie dumna, no wspaniała palma!!! <3 :) Pozdrawiam cieplutko. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za taką pochwałę, cieszę się bardzo.Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Palma piękna i nie powtarzalna. Śliczne kolory.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładna palma i kwiatki są świetne:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna wyszła :D Też zawsze chciałam spróbować taką zrobić, ale jakoś nigdy się nie złożyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też długo myślałam zanim ja stworzyłam.Pozdrawiam

      Usuń
  16. Dla mnie rewelacja. Ja bym w ogóle nie potrafiła zrobić żadnej palmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Palma prześliczna. Wielkie gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Palma cudowna. Aż trudno uwierzyć, że to Twój debiut w tej dziedzinie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie prezentuje się Twoja palma *.*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super::) Spokojnych wiosny pełnych Swiąt:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Palma jest śliczna, jedyna i niepowtarzalna! Najważniejsze, że zrobiona samodzielnie i naprawdę możesz być z niej dumna! Ja do wykonania kwiatków używam krepiny, bo jest najlepsza.Kwiatki ładnie wychodzą i się nie odkształcają. Co prawda jest dość twarda i przy dużej ilości kwiatków palce bolą, ale coś za coś:)
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.To miło przeczytać taka pochwałę od mistrzyni.

      Usuń
  22. Masz być z czego dumna Urszulko. Prześliczna palmę zrobiłaś. Cudna

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna palma - Spokojnych zdrowych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, Tobie również spokojnych świąt.

      Usuń
  24. Śliczną palmę zrobiłaś :).

    A kwiatki w naturze też przecież nie są robione od linijki ;).

    Druga palma od bratowej synowej ;) też fajna :).

    Kiedyś, kiedyś też zrobiłam sama palmę ale już nawet nie pamiętam jak wyglądała hihi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, normalnie jest inna palma ale chciałam spróbować.Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Mnie się Twoja palma bardzo podoba ,ta druga też ładna :) Człowiek całe życie się czegoś uczy.Zawsze byłam pewna,że krepina to bibuła,a tu się okazuje że jednak to zupełnie co innego.
    Ja mam w domu pęk gałązek z wierzby z baziami. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję, że zaglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wpadłam z tą niby krepiną.Caly czas się uczymy.Pozdrawiam

      Usuń
  26. Nie bądź taka skromna, ta palma wyszła ci śliczna i zgrabna:)))
    Żebyś Ty widziała jak wychodziły mi moje pierwsze kartki, trudno było je nazwać kartkami;))).
    A teraz jak już wiesz co i jak i z której strony się do wicia palmy zabrać, to ja chcę zobaczyć jakie cudo wyprodukujesz w przyszłym roku.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem dumna z tej palmy ale w przyszłym roku będzie moja tylko bazie i zielone.Pozdrawism.

      Usuń
  27. Palma piękna i jedyna w swoim rodzaju. Praktyka czyni mistrzem, więc kolejne będą jeszcze piękniejsze.
    Pozdrawiam serdecznie, Alina

    OdpowiedzUsuń
  28. Jakoś nie wierzę, ze to Twoja pierwsza- jest piękna:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. Najważniejsze że spróbowałaś i wyszło super 👍
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń