wtorek, 21 grudnia 2021

155.Świąteczny czas.

Święta coraz bliżej ,  choinka już ubrana,  w zeszłym roku była typowo hand  made w kolorze białym a w tym roku kolorowa ale same plastiki, karczochy, styropiany itp.(względy bezpieczenstwa -wnuki ).


Tradycyjnie czas świateczny to ciasteczka,  zrobiłam 8 gatunków, nie wszystkie się załapały do sesji.




 Grudzień to też urodziny wnuka i moje,  Filipa były odprawiane w niedzielę, tradycyjnie jako dodatek do prezentu był i tort. Tym razem krem karmelowy z nutką soli, prażone orzechy laskowe ,był smaczny.Moje urodziny przesunęłam na styczen.
Mieliśmy tez dosyć duży Jarmark Bożonarodzeniowy, było sporo znanych zespołów i bardzo dużo ludzi, kursowały darmowe autobusy w obrębie powiatu ( hm, dla mnie to była paranoja, ale to ode mnie nie zależało ). My byliśmy w tygodniu , było wtedy malutko ludzi.Poniżej kilka zdjęć.




Tutaj zmieniłam kolor czcionki, piękna inicjatywa i wspaniała pomoc. Na Rynku pod choinkę ludzie noszą prezenty, opisane np. dziecko lat 5,  pan wzorst 170cm,  pani 60+ itp.  W paczkach jest odzież, jedzenie,zabawki, dokładnie nie wiem kto jest inicjatorem ale jest to fajne i miłe.

 

Na razie jest biało u nas i lekki mrozik.

Jedna z choinek moich wnuków, stoją w pokoju zabawkowym po lewej i prawej stronie komody, mieli fajne zajęcie.


Jeszcze się pochwalę szopką mojego brata, co roku coś dodaje, szopka już się nie mieści na komodzie i ma już dobudówkę.

To działamy kulinarnie , karp leżakuje już w zalewie octowej, ciastka upieczone, grzanki tez dzisiaj zrobiłam,  jutro kapusta z grzybami ,pojutrze kompot z suszu, makowce i biszkopt,  mięso zrobiłam i zamroziłam.

Kochani,  przychodzi ten piękny dzień Boże Narodzenie, życzę Wam miłości, zdrowia, spokoju ,błogosławieństwa od Małej Dzieciny, oby pokój zagościł na całym świecie .

Pozdrawiam serdecznie,

66 komentarzy:

  1. Dziękuję za życzenia i dołączam się do nich. Oby urodziny też były wspaniałe. Ciasteczka super,wnuki będą miały, co jeść. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, oj tak, szczególnie starszy wnuk uwielbia ciastka, część ciastek przeznaczona do obdarowania.Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ależ bogactwo!! I kulinarne, i dekoracyjne! Do podziwu!!
    Spokojnych, dobrych, radosnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, tradycja.Wesolych spokojnych świąt.

      Usuń
  3. Dziękuję za życzenia, wzajemnie życzę pięknych, spokojnych, rodzinnych Świąt.
    Też się nastrajam na jutro z gotowaniem.
    Ta szopka jest fenomenalna, jakie ciekawe hobby ma Twój brat!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ula dużo się u Ciebie dziś dzieje. Podoba mi się inicjatywa z choinką i prezentami pod nią :-) Super też szopka Twojego brata. Co do Jarmarku też byłam tydzień temu , grzańca zaliczyłam , ale ludzi było mało jak to u nas :-). Tych ciasteczek to Ci trochę zazdroszczę, jakoś nie miałam weny w tym roku, zresztą wnuków jeszcze nie mam , syn na kwarantannie do 25.12 a my starzy ileż zjeść możemy :-)
    Pozdrawiam i zdrówka życzę dla Ciebie i całej Twojej Rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu część ciastek do rozdania a pod choinka było 350 paczek ,byli chętni a resztę zawieźli do domu samotnej matki.

      Usuń
  5. Pomysł z prezentami pod choinką w mieście rewelacyjny, ogromne brawa dla pomysłodawcy, bez względu na to kim on jest. U mnie święta jeszcze dość daleko jeśli chodzi o przygotowania, ale pomalutku coś się dzieje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, u mnie nadal kulinarnie.Z paczkami fajna sprawa ,jak ludzie zobaczyli to i do sklepów polecieli coś kupić.Buziaki.

      Usuń
  6. Oj, ile pięknych tu rzeczy! Szopka jest niesamowita! Wspaniałą pasję ma Twój brat! Choinka bardzo ładna - pamiętam, jak moje dzieci były małe, też wtedy na choince wisiały plastikowe bombki :) Do dziś wspominam to z rozczuleniem (choinka wtedy lądowała na podłodze kilkanaście razy...). Ciasteczka są cudowne - moje dzieci do dziś wolą na Boże Narodzenie ciasteczka od tradycyjnych tortów, makowców itd.
    Życzę spokojnych i zdrowych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny, ciasteczka to tradycja i tak połowę rozdam też rodzinna tradycja.Brat jak mieszkał w moim mieście to tworzył szopkę w swoim kościele.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ale pyszności przygotowałaś, Urszulko. A szopka jest rewelacyjna - ile tam się dzieję!
    Życzę Tobie i Twoim bliskim zdrowych, spokojnych, radosnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, to tradycyjne potrawy.Wesolych Świąt.

      Usuń
  8. Pięknie i smakowicie u Ciebie! Pozdrawiam gorąco i życzę wspaniałych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale ciasteczek napiekłaś, pracowita Mróweczka z Ciebie!🙂 Szopka robi wrażenie!
    Spokoju i Zdrowia nie tylko na ŚWIĘTA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie Fuscilko , zdrowia, spokoju i radości.

      Usuń
  10. Masz już prawie wszystko przygotowane.Ciasteczka pysznie wyglądają. Tobie też zdrowych, spokojnych i rodzinnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teresko, Tobie również radości i spokoju.

      Usuń
  11. Ależ u Ciebie już prawdziwie przedświąteczny klimat :). Dziękuję bardzo za życzenia. Pozdrawiam serdecznie i również życzę wszystkiego co najpiękniejsze i najwspanialsze dla Ciebie i Twoich najbliższych na te święta. Niech to będzie wyjątkowy czas, mimo wszystko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, Tobie również BLOGOSLAWIENSTWA OD MALUTKIEJ DZIECINY, zdrowia ,radości.

      Usuń
  12. Klimat swiatecznie piękny u Ciebie Urszulko. Za życzenia bardzo dziękuję a dla Ciebie i Twoich Najbliższych życzę wesołych, zdrowych świąt oraz urodzinowe 100 lat w szczęściu dla Ciebie i wnuczka. Tez mam Filipka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Boni, moj Filip taki niesforny nastolatek.Buziaki.

      Usuń
  13. Świetnie już jesteś przygotowana do świąt. Ciasteczka super. Wesołych Świąt w rodzinnym gronie 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie, nastrojowo i smakowicie! Radosnych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdrowych i rodzinnych Świąt!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ,odwzajemniam życzenia, zdrowia nade wszystko. Buziaki.

      Usuń
    2. Wszystkiego dobrego, a zdrowia najlepszego w 2022 roku. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Ależ się u was dzieje, spodobała mi się inicjatywa z prezentami pod choinką:)
    Pozdrawiam serdecznie i zdrowych, rodzinnych, przepełnionych spokojem Świąt Bożego Narodzenia Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renatki, Wam też zdrowych świąt.Te prezenty to część zabrali poyrzebujacy a reszta z8stala przekazana do domu Samotnej Matki.Buziaki.

      Usuń
  17. ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA ŻYCZĘ 🙂🙂🙂
    WYPIEKÓW MOC!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko , Wam też radosnych , zdrowych świąt.

      Usuń
  18. Cieszę się, że Cię znalazłem;-)
    Zdjęcia Rynku i Zamku Piastowskiego z Jarmarkiem Bożonarodzeniowym też mi dużo mi powiedziały;-)
    Niesamowite bogactwo …piernikowe u Ciebie;-)

    Wszystkiego Dobrego na Święta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Ceramiku że mnie odwiedziles.Zycze Wam spokojnych , zdrowych i radosnych świąt.Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Zrowych i rodzinnych Swiat Bozego Narodzenia iduzo zdrowia i radosci w Nowym Roku 2022,pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  21. Radosnego świętowania Uleńko:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzisiaj wpadam z życzeniami.
    Zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt.
    i za życzonka również dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super pomysł z paczkami pod choinką. Ula Wesołych Świąt wiąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ,chociaż to końcówka świąt życzę wszystkiego co najlepsze i Szczesliwego Nowego Roku.

      Usuń
  24. Wiele dzieje się u Ciebie przed świętami. Apetyczne ciasteczka i tort. Piękne choinki. Przepiękna szopka. Święta Bożego Narodzenia dają ludziom chęć do działania i dzielenia się. Wspaniały pomysł z paczkami pod choinką!!! Jarmarki w tym roku nie wszędzie się odbyły, ale mam nadzieję, że wrócą jeszcze dobre czasy.
    Wszystkiego dobrego w nadchodzącym Nowym Roku!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko ,Tobie również wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku
      Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Widzę moja droga droga że Święta na bogato -:) tyle smakowitości, aż ślinka leci, tort wspaniały, też muszę upiec, bo mój mąż ma urodziny w styczniu -:) Choinka na rynku i prezenty pod nią wspaniały pomysł !!!
    Szopka twojego brata jest niesamowita !!! podziwiam.
    Wszystkiego dobrego życzę na Nowy Rok
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko ,Tobie również dobrego Nowego Roku.Pozdrawiam

      Usuń
  26. Szczęścia i pomyślności w Nowym Roku 2022 Urszulo !!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, również wszystkiego najlepszego.

      Usuń
  27. Dziekuje za odwiedziny i zyczenia, zycze duzo zdrowia i szczescia w Nowym Roku,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj , w Nowym Roku,po prostu mam ferie zimowe, jestem nauczycielem i moge troche czasu poswiecic sobie, ale juz od jutra zdalne nauczanie,pozdrawiam Cie i dziekuje za odwiedziny i komentarz

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak to mówią święta święta a tu już po sylwestrze :). Mimo to miło jeszcze poczuć trochę tego cudownego klimatu. Pięknie u Ciebie <3. Smakowicie wyglądające ciasteczka a tej szopce to bym się chciała przyjrzeć bliżej <3. Ciekawa inicjatywa z tymi prezentami. Wspaniały gest :)
    Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i wnusia z okazji urodzin i dużo szczęścia i zdrowia na ten Nowy Rok :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie pyszności. My również piekliśmy pierniczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję jeszcze trochę ciastek jest.Pozdrawiam.

      Usuń