niedziela, 29 maja 2022

174.Rękodzieło i przysłowia 3 m-c maj.


 To już piąty miesiąc zabawy u Splocika   https://splocik2.blogspot.com/search?updated-max=2022-05-12T18:41:00%2B02:00&max-results=5       .

Przysłowia na m-c maj:

 

1. Maj zieleni łąki, drzewa, już i ptaszek w polu śpiewa.
 

2. Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni.
 

U mnie przysłowie nr 1,  łąki się zielenią tak jak i moje kwadraty (zdjęcie nie oddają właściwej zieleni, może na kocu ta zieleń będzie bardziej rześka )a pośród tej zieleni są i kolorowe kwiatki.

Tak trochę gonię z kwadratami bo kolejny koc do zrobienia a może i jeszcze jeden . Mam nadzieje że Splocik  zaliczy mi to zadanie.

I kilka zdjęć działkowych:

Pierwsze piwonie, zdjęcie robione kilka dni temu ,sądzę że już przekwitły.

Pierwsze bodziszki, drugi krzak ma dopiero pączki.


To kupiłam jako czosnek ozdobny ale czy jest to na pewno czosnek ?
Moja stara wanna okwiecona.

Rozwinięta piwonia.

Nie byliśmy kilka dni na działce, deszcze, wiatry . Może jutro uda się, to będzie cieżki rok,  tak miernie na warzywniku jeszcze nie było,  ogórki będę dosiewała , gorzej z pomidorami ,jakieś białe plamy mają, cukinia ładnie wyszła ale to zimno jej też nie sprzyja.

Bardzo dziękuję za komentarze i odwiedziny,  muszę dać tego laptopa do przeglądu , praca przy nim to masakra ,strasznie powolny. 

 Jeśli ktoś czytał bloga https://kaliningradzbloxa.home.blog/   to  pani Kalina zmarła, bardzo lubiłam czytać jej wpisy , recenzje filmów, książek i robiła na drutach cudowne rzeczy.Od pewnego czasu p.Kalina opisywała swoją chorobę, walkę z chorobą, wiedziała że wnet umrze, kolejna blogerka odeszła.



32 komentarze:

  1. Kocham kwadraty babuni. Kocyk będzie cudny. U nas też w ogrodzie , słabiej niż w tamtym roku. Minęło prawie półtora miesiąca , a pietruszka i marchewka wzeszła gdzieniegdzie. W tamtym roku posadziłam kilka piwonii i kwiatów nie ma. Miłej niedzieli 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Marysiu, za mokro ale głównie za zimno, koc dopiero mogę pokazać w listopadzie lub w grudniu.Dziergac będą koc niemowlęcy tym się pochwalę.Pozdrawiam serdecznie i życzę 🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocyk zapowiada się ślicznie i kwiaty zachwycają! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, kwiaty uwielbiam. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Uwielbiam te kwadraciki przypominają mi dzieciństwo a kwitnący ogrod kocham 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, też lubię ogród, aktualnie zimno I deszczowo ,slabo rosną warzyw.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Kochana a może i Tu zdecydujesz się na wzięcie udziału w zabawie wielkanocnej, Twoje szydełkowe prace na pewno zainspiruja, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pamięć ale biorę udział w dwóch zabawach.Jeszcze muszę duże projektu zrobić.Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Świetne kwadraty z kwiatkami.
    Ta zieleń jest bardzo jasna, dlatego tak wyszło na fotkach.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Kwiatki na działce pięknie kwitną, cieszę się, że bodziszek rozrasta się. :)
    U mnie Twoje piwonie też już rozkwitły. :)
    Znałam Kalinę z bloxa... [*]
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, trudno było złapać ten kolor zieleni.Pozdrawiam cieplutko bo ciepła potrzeba

      Usuń
  7. Piękne są Twoje kwiatki- i te naturalne, i te w kwadracikach.
    A Kaliny nie znałam, ale każda wieść o odejściu jest przygnębiająca... [*]. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, lubię robić resztkowe kwadraty .Pozdrawiam

      Usuń
  8. Co prawda nie czytałam bloga Pani Kaliny ,ale przykro mi bardzo, coś się ten nasz świat blogowy kurczy.
    Co do kwadratów to podziwiam Cię bardzo to świetny sposób na resztki , ciekawa jestem Twojego kocyka. Co do temperatury, to szczerze powiem że trudno mi się przestawić po tym Egipcie, gdzie był non stop upał i ani chmurki na niebie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię robić z takich kwadratow koce, sporo resztek schodzi.Wierze ze teraz Ci chłodno mnie też a w Egipcie nie byłam.Jak na tą porę roku jest chłodno.Dziekuje i pozdrawiam.

      Usuń
  9. Moje piwonie jeszcze wciąż w pączkach, a Twoje są cudne. Kwadraciki też 😀
    Przykro gdy ktoś odchodzi choć nie czytałam bloga Kaliny, już kilka osób odeszło odkąd weszłam w świat blogów...
    Ciebie, Uleńko, przytulam serdecznie 💗

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Aniu, moje pierwsze piwonie już przekwitly, lada dzień rozkwitną ciemnorózowe.Wyobraźsobie że w tym roku żaden irys nie zakwitl.Pozdrawiam i przesyłam buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje piwonie już też rozkwitły- szkoda, ze tak krótki jest ich czas. Kocyk pięknie będzie wyglądał- już to widać:) Pani Kaliny nie znałam, ale sama widzę, jak ten nasz blogowy świat się kurczy- szkoda, Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, koc już powoli kończę ale będzie kolejny robiony.U mnie kolejne piwonie będą rozkwitać.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Fajne są takie kwadraty i na koc i na podusie się nadają :) Śliczne te piwonie, lubię kwiaty w ogrodach :) Nie znałam pani Kaliny, jednak zawsze to przykre gdy ktoś odchodzi. Niestety na przemijający czas nie mamy żadnego wpływu..i na większość ciężkich chorób też :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję Mieto, takie koce to wykorzystanie resztek.Kolejne piwonie będą kwitły.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziekuje za wizyte i komentarz,zycze slonecznego i dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna interpretacja Urszulko. Kocyk fajny będzie. Kwiaty cieszą oko i szkoda mi Twoich pomidorów ale może jeszcze cis wymyślisz by owoce były dobre. Niestety blogu Kaliny nie znam ale smutne jak ktoś odchodzi i zawsze szkoda tym bardziej jak osoba była wyjątkowa lub bliska. Serdeczności ślę 🌞 Bożena z bloga handmadeboni /tablet nie chce objawić mojej tożsamości /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bozenko, tak to bywa ,za szybko ludzie odchodzą.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. O, widzę że zapowiada się całkiem ciekawy kocyk. Kwiaty na działce prezentują się ciekawie. To przykre, kiedy odchodzi blogger... Nie znałam pani Kaliny, ale zrobiło mi się przykro, kiedy przeczytałam tą wiadomość. Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, po prawdzie koc już gotowy ale nie moge pokazać, z rozpędu nawet zdjęć kwadratow nie zrobiłam.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Kwadraciki robisz przepiękne i kocyk taki powstanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję, koc gotowy ale pokazać nie mogę ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Poczytalam troche bloga zmarlej Kaliny, niezwykla kobieta, jak ona podjela ten temat. Niestety nie znalam tego bloga wczesniej. Niech odpoczywa w pokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucy, sama jestem zaskoczona jak pisala o swojej chorobie.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Urszulko, bardzo ładne kwadraty, lubię takie kocyki.
    Podziwiam kadry ogrodowe.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń