poniedziałek, 15 kwietnia 2019

10.Trochę klimatów świątecznych.

 O naszych bliskich na cmentarzu też myslimy, jako że jestesmy w tym roku dyżurnymi od pielęgnacji grobów i od dekoracji to takie 2 stroiki zrobiłam.Oprócz stroików są tam już spore bukiety bazi z bukszpanem.
 Jak już byłam ze wszystkim rozłożona to na korytarz taki stroik został zrobiony, zawiesiłam na nim moje wydziergane koszulki na kurzych jajach.W domu też przybrane, niestety górują jaja styropianowe, kurki, bukiet gałązek z małymi gotowymi kurkami i jajeczkami.Ze względu na naszą kotkę która nawet na meblościankę wchodzi.
 Pierwsze nasadzenia na grobach były już wcześniej, zakochałam się w drobnokwiatowych bratkach.
 Szukając do dekoracji jajek głównie styropianowych i drewnianych znalazłam ten okaz.Jajko ma chyba 31 lat, to dzieło mojego syna z przedszkola, było całe ale jak ustawiłam je do zrobienia zdjęcia to sławetna Melania zdążyła podlecieć i strącić, dobrze że tylko ta dziurka się zrobiła.


Dzisiaj dosyć pracowity dzień, zakupy, stroiki, śledzie do słoików , 2 pralki, dzieje się ale jeszcze coś zrobię.Jutro niestety na pogrzeb,zmarła moja ciocia w wieku 93 lat.

Jutro przyjeżdża też wnuk ,mają wolne .Nie wiadomo jak będzie dalej po świętach, bardzo się denerwuje że będzie musiał nadrabiać materiał szkolny, taki dzieciak tego nie rozumie.

Robótkowo - dziergam na szydełku chustę ale jakoś wolno mi to idzie,

Pogoda drugi dzień cudowna, rano chłodno ale potem słoneczko grzeje sobie jak należy.
Miłego tygodnia, pięknej pogody, dziękuję za odwiedziny i komentarze.

25 komentarzy:

  1. Czy to jajko- to... jajko? Czy drewniane albo wydmuszka? Bo nie wyobrażam sobie, żeby to było...jajko? "Prawie" stuletnie?
    Stroiki śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale eksponat świetny! Niecodzienna pamiątka! ;-)))
    Tez mi się podobają te małe bratki! :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wydmuszka, dzisiaj byłam na cmentarzu i bratki się pięknie rozrosły,

      Usuń
  3. Też mnie jajko "uderzyło". Niesamowita niespodzianka:)A... jakiś zapaszek się wydostał przez dziurkę;)? Czy już jest zasuszone na amen w środku?
    Stroiki ładne zrobiłaś, my wczoraj byliśmy na cmentarzu. Brateczki bardzo ładne. Nie widziałam takich drobniutkich.
    Pozdrawiam przedświątecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,to wydmuszka.Kiedyś w pracy koleżanka zapomniała o jajku,po kilku miesiącach znalazła, rzuciła na kamień i huknęło to niesamowicie.

      Usuń
    2. To dopiero koleżanka musiała się zdziwić:) Mnie jajka strzelały kiedyś gdy wstawiłam do gotowania i zapomniałam. Dopiero gdy woda wyparowała z rondelka i zaczęły strzelać to sobie przypomniałam :)

      Usuń
  4. Pozdrawiam Cie serdecznie Urszulko, masz niebywałą pamiątkę

    OdpowiedzUsuń
  5. ha, jaka pamiątka!!!!Bratki drobnokwiatowe są boskie! niezwykle wdzięczne.
    Stroiki wyszły przepiękne. i jaki dobry pomysł z dyżurem na cmentarzu. aż muszę o tym powiedzieć u nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz bratki sie rozrosły, dzisiaj byliśmy na cmentarzu,to jest fajne z dyżurami na cmentarzu.

      Usuń
  6. Pogoda faktycznie piękna, i tak ma zostać na święta.
    U nas strajkują również przedszkola, więc my przejmujemy opiekę nad wnuczętami.
    Dzieci i przygotowania do świąt - nie będzie łatwo.
    Też mam na balkonie te drobne bratki, tylko w bordowo-żółtym kolorze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też strajkują przedszkola,jakoś damy rady,

      Usuń
  7. Piękny stroiczek dla bliskich :)
    A jako to niezła pamiątka. Tylko podziwiać, że tyle przetrwała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne stroiki! A pisanka- wzruszająca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję,pilnuję tej wydmuszki i kilku innych rzeczy,

      Usuń
  9. Pracowicie spędzasz przedświąteczny czas, a pamiątka wspaniała, szkoda, że kocia-psocia tego nie rozumie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario,każdy coś tam robi na święta,po to sa święta.Ech,ta nasza psotnica,

      Usuń
  10. Jak Ty potrafisz to wszystko ogarnąć i jeszcze znajdujesz czas na wpis. Podziwiam, jak zawsze Twoją umiejętność organizacyjną i oczywiście stroiki; są bardzo subtelne. Pamięć o tych, których nie ma sprawia, że czujemy ich obecność nie tylko podczas świąt. Szybkiego uporania się z obowiązkami i spokojnych Bożych świąt. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako tako ogarnęłam a jak czegoś nie zrobiłam to i tak święta będą, stroiki juz na grobach,pozdrawiam.

      Usuń
  11. Piękne stroiki, zazdroszczę, bo ja nie mam talentu, na szczęście wyręczają mnie, a pisanki i to prawdziwe z wydmuszek dostałam w prezencie, bo sama ani nie umiem, ani nie mam czasu się tym zająć.

    kolewoczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, robię czasami dla sąsiadki a ona czymś innym sie odpłaca, taka wymiana sąsiedzka,

      Usuń
  12. Fajne stroiki. Malutkie bratki są prześliczne, pięknie dekorują balkony, zwłaszcza jak się je gęsto w kilku kolorach nasadzi. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne stroiki, na pewno pięknie prezentowały się podczas świąt. Bratki uwielbianiem i te małe i duże 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń