piątek, 3 maja 2019

13.Chusta nr 2

 Skończyłam chustę nr 2, włóczka naturalnie z zapasów, to Kotek 100 % anilana,  zużycie 16 dkg.Wymiary - 210 cm szerokości i 100 cm wysokości, wymiary bez frędzli.Frędzle mają długość 10 cm.Na tej fotce jest oryginalny kolor, morski.
 Blokowanie- namoczyłam na półgodziny w letniej wodzie z dodatkiem płynu do płukania tkanin, później chusta sobie spokojnie leżała na wiaderku aż nadmiar wody z nie zleciał im kolejny etap to tylko upięcie klamerkami na sznurze,poszło gładko.
 Włóczka ma w sobie takie punkciki sreberka, trudno to ująć, musicie uwierzyć na słowo.Skończyłam ją 1- maja.
 1 -go maja byliśmy także na działce, ślubny skosił trawę, ja posadziłam kilka wyhodowanych przez siebie astrów ,pokopałam marchew i pietruszkę które w miarę jakoś wyszły.W ramach eksperymentu posadziłam z własnej hodowli 4 pomidory i 4 papryki, reszta tych roślin jeszcze na balkonie.
Najpiekniejsze kwiaty kończą swe kwitnienie, cudowne narcyzy pachnące zakwitły w ilości szt 1 i to z dwoma kwiatkami, jak one obłędnie pachną.
 Ostanie tulipany , żółte te najpóźniesze są w rozkwicie.
I piękne dwukolorowe, rozkwita już w pełni bez, nie wiem jak długo się będziemy nim cieszyc.Drzewa owocowe już przekwitły.
Od zeszłej soboty sporo popadało, beczki pełne , ziemia wilgotna.1 -go maja było słonecznie ale chłodno, wczoraj bylismy na kolejnym grillu, pojechaliśmy do syna.Dzisiaj siedzenie w domku , cały dzien lekki deszcz.
Czekam na ocieplenie, ogórki czas zasiać ,fasolkę (kilka w ramach eksperymentów też wyszło).
W niedzielę córka przyjeżdża po wnuka, będziemy sami.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odwiedziny i komentarze.

27 komentarzy:

  1. Ananasowa chusta jest śliczna i ten kolor nieba - śliczny odcień. :)
    Kończą kwitnienie tulipany, ale za chwilę pojawia się inne kolory i będą cieszyć oczy.
    U mnie zapowiadali przymrozki, więc zerwałam spory pęk tulipanów jeszcze w pączkach i dziś w wazonie pięknie rozkwitają.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u nas dzisiaj ostrzeżenie o śniegu.

      Usuń
  2. chusta wygląda obłędnie kolorek mój :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolor chusty przepiękny. Pamiętam anilane z dxiecinstwa,bo przewijalam ja z pasm w kłębki. Była taka mięciutka!

    Narcyzy pavhna obłędnie! Uwielbiam je, podobnie jak bzy i fiołki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aach, szydełkowa! I niedużo włóczki na nią wyszlo 😊 kolor ciekawy. Pieknie Ci wyszła, najdłubałaś się sporo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2,5 dnia deszcz padał a i teraz pada, to dziergałam,

      Usuń
  5. Podziwiam Cię za tę chustę, mnie jakoś ze szydełkiem iż drutami ostatnio nie po drodze;)))
    Narcyzy to takie skromne kwiatki, jak je wącham, to zawsze przychodzi mi do głowy taka myśl - tak pachnie w haremie;).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tą piękną chustą musisz koniecznie pójść brzegiem morza. Będziesz wyglądała, jak mieniąca się fala. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój kolor, cudna chusta. Kiedy to wszystko robisz? Dopiero mówiłaś, że nie masz co pokazac a tu - proszę jakie śliczności. Trawę Mąż kosił po raz pierwszy tej wiosny. Bez pachnie, piwonie powinny rozkwitnąć. A mszyce na jaśminie się pokazały! Muszę się ich pozbyć.Znasz domowy sposób?

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor nie mój, ale chusta piękna!!!
    @Anka:Domowy sposób na mszyce- spryskać roztworem wody z "ludwikiem". U mnie na różach sposób się sprawdził. Różom nic złego się nie stało a mszyce zniknęły. Ale dodatkowych badań nie robiłam, więc jakby co- pryskasz na własne ryzyko. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również rozcieńczonym płynem spryskałam róze i nie tylko.Żyję.

      Usuń
    2. Matyldo, dziękuję za poradę. Mam nadzieję, że pomoże, strasznie dużo tego siedzi na jaśminie. Miałam resztki preparatu z zeszłego roku więc zużyłam. Teraz będę stosować się do Twojej i Uli rady. Buziaki:)

      Usuń
  9. Piękna jest Twoja chusta i szybko ją zrobiłaś.Muszę i ja wziąć się z jakieś robótki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chusta piękna, jak wszystkie inne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chusta śliczna i w pięknym kolorze, podoba mi się, że z frędzlami:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile te ananasy mają zastosowań, aż niewiarygodne! Piękna chusta! Podziwiam! ;-0))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczna chusta!!! Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń