czwartek, 16 kwietnia 2020

66.Rękodzieło i przysłowia miesiąc kwiecień.

 Dalej bawię się u Splocika https://splocik2.blogspot.com/
W tym miesiącu Splocik znalazła takie przysłowia : 1. Zając nie zginie, jeżeli pozostanie w swej gęstwinie. 

2. Nadzieja jest kotwicą świata.

 Udało mi się wykonać prace dla dwóch przysłów, pierwszy raz.
 W przysłowiu nr 1 jest zając w gęstwinie, u mnie w gęstwinie sadzonek pomidorów  są dwa zające. Zajączki są według schematu i opisu WIKI45 , blog już nie istnieje. Może ktoś ją jeszcze pamięta ?Wysokośc zajączków to 23 cm i 20 cm.


Przysłowie nr 2, wykonałam maseczki na szydełku i uszyłam ręcznie, krawcowa ze mnie licha ale jakieś maseczki są. Te szydełkowe podszyte bawełnianą takaniną, na brzegach nie podszywałam gdyż można tam włożyć jakiś filtr. To teraz co do przysłowia,  maseczki są nadzieją że ktoś kto jest zarażony nie zarazi szybko osoby drugiej a kotwica to ostoja,spokój, pewność, może te maseczki też będą tą kotwicą która zatrzyma wirusa, będziemy znowu spokojni i bezpieczni. Co na to Splocik.

Bardzo dziekuję za odwiedziny i komentarze. O 14-tej idziemy na działke, chyba dojdziemy i wreszcie coś zaczniemy działać.

Pozdrawiam i trzymajcie się.

43 komentarze:

  1. Bardzo fajnie wykorzystałaś oba przysłowia!
    I jakże na czasie!
    Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo!
    Dopasowałaś prace do obu przysłów wspaniale. :)
    Drugie przysłowie pięknie skojarzyłaś z obecną sytuacją.
    Twój link i fotki dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Na przyszłość, proszę, podawaj informację pod wpisem z zadaniem - znajdziesz szybko w bocznej szpalcie pod banerem.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w maju zrobię jak piszesz.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ula zające w gęstwinie są świetne, kiedyś je robiłam ale coś mi nie bardzo wychodziły . Twoje są extra . Maseczki tez szyłam ale na taką interpretacje nie wpadłam , gratuluje myślę że Splocik zaakceptuje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu.W trakcie pracy nad maskami dostałam olśnienia.

      Usuń
  4. Ula, gdzieś czytałam, ze w domowej produkcji maseczek dobrze jest wszyć odpowiednio przycięty filtr do odkurzacza, lub ostateczne włożyć filtr do kawy.
    ps. Twoje zające w rozsadach pomidorów czują się zapewne bezpieczne;))).
    Serdeczności:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wilmo, wczoraj poszłam na działkę w masce.Ciezko się oddycha.A co to będzie latem ?Może z pieluchy tetrowej trzeba uszyć?

      Usuń
  5. Pięknie nawiązałam do przysłów a zające są świetne. Maseczki niestety staną się naszym atrybutem. Sama tez zrobiłam ale nie szylam , tylko składam materiał z gumkami recepturami a w środek wkładam kawałek filtru do okapu. Ciężko mi się w nich oddycha , No trudno. Gratuluję pomysłu - świetna interpretacja. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Chyba uszyje maseczkę z pieluchy tetrowej, może będzie lepsza. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Bardzo ciekawie zinterpretowałaś przysłowia! Super!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Maseczki na szydełku - niesamowity pomysł. Myślę, że używanie ich to też kwestia tego, dokąd się idzie. Jeśli np. z psami idę w odludne miejsce, gdzie żywego ducha nie ma poza ptakami, to lekki szal tylko zawijam, bo trzeba coś mieć wychodząc z domu. Jeśli do sklepu pójdę - założę jednorazową normalną maseczkę. Jeszcze ich trochę mam, a ponieważ nie chodzę często, na jakiś czas wystarczy. Poza tym gmina dała maseczkę wielorazową na każdą osobę. Dalej zobaczymy.
    Trzymaj się zdrowo:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Te szydełkowe maseczki są cieplejsze.W użytku teraz bawełniane. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Super nawiązałaś do przysłów. Maseczki na pewno sie przydadzą, to nie muszą byc dzieła sztuki, ważne że by nas chroniły. A zajączki są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tworząc maseczki wpadł mi pomysł ze to może być przysłowie nr 2.

      Usuń
  9. Pomysłowe maseczki. Dzierganki są super. Dobrego weekendu Uleńko 🌷🌷🌷🌷☘️☘️☘️

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł i świetne wykonanie. Marysia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Doskonale wywiązałaś się z zadnia. Oba przysłowia przedstawiłaś doskonale. Zajączki są śliczniutkie, a maski bardzo pomysłowe i bardzo potrzebne w dzisiejszych, niepewnych czasach.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale masz juz duze te pomidorki, ja zaplanowalam kupic ze 4 flance, ku uciesze, do korytka wsadze. Oszczedzam sie ogródkowo, bo nie wiem, czy dam rade nadazyc z podlewaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym problem.Tez się boimy tej suszy.Pomidor nie wymagają tyle wody. Mi też zniknęły obrazki.

      Usuń
  13. mega pomysł!

    Ostatnio sama wróciłam do pisania, więc zapraszam do mnie VANILOVE ♥ <------ klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne! Bardzo podobają mi sie te maseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też sama szyłam maseczki. Nie ważne,jak wyglądają, byle tylko spełniały swoją funkcję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje lepiej spełniają, to bawełna 100 %, dziękuję.

      Usuń
  16. Śliczne zające i szydełkowe maseczki ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo ,moje dzieła skromne w stosunku do swoich.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Przeurocze są te zajączki :) Podziwiam osoby, które tak pięknie szydełkują :)
    Maseczki również udane!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne te zajączki ☺

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo trafione przysłowia i prace na ten czas Ulu. Ja czułam się w domu i ogrodzie, jak ten zając w gęstwinie, odizolowana i bezpieczna, dopóki ząb mi się nie złamał i musiałam wyjść z kryjówki. Zdrówka Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, dziękuję bardzo, to też pasujesz do przysłów.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Bardzo kreatywne nawiązanie do przysłów, maseczki super:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. zastanawiam się, czy te zajączki nie były robione z kwadratu? Ja tak robilam swoje. dziergałam kwadrat, potem go odpowiednio zszywałam, tylko musiałabym sobie przypomnieć.
    Czy ty tak samo robiłaś czy to był inny wzór?

    OdpowiedzUsuń