niedziela, 5 kwietnia 2020

63.Niedziela palmowa i..

 Zrobiłam skromną palemkę, kawałek bukszpanu ,niestety sztuczne bazie i sztuczny kwiatek.Kolor żółci i zieleni jednak cieszy oko.
 Ta palma to dzieło wnuków mojej siostry, wymieniłysmy się zdjęciami.
 Kolejne skarpetki, moje. Wykończyłam włóczkę Socks Wool, dołożyłam szarą czterdziestkę i są. Ciepłe i dobrze leżą na nodze. Chwilowo zawieszam sztrykowanie skarpet chociaż włóczka na 2 pary patrzy się na mnie.
Skarpety na moich osobistych nogach.
Powoli dalej dziergam, będzie gotowe to pokażę.
I tak powoli mija. Bardzo mnie zdenerwowali zakazem pójścia na działkę, nie dosyć że mieszkam na obrzeżu miasta to i działka za mną na obrzeżu, alejki szerokie a 3 ary to nie 4 m2, nie wszystkie działki są rekreacyjne , chociaż i te też wymagają czyszczenia, grabienia ,przycinania. Na cmentarz tez zakaz, w masce i rękawiczkach 1 osoba na grób, ościenny Rybnik zamknął cmentarze komunalne, jaka to róznica między cmentarzem parafialnym i komunalnym ? tam są groby bliskich i tam tez. Straszą mandatami. To gdzie ja w końcu mam iść się przewietrzyć? .Ślubny zarezerwował sobie wyjścia ze śmieciami segregowanymi.No nic, nie poradzę na to.
Pięknie dziękuję za odwiedziny i komentarze. Będziemy sami na święta, porządkowanie kończę, jest laptop,są włoczki, są drożdże , chociaz mi się czasami nie chce. Buziaczki.

31 komentarzy:

  1. Skarpety znów piękne masz. Bardzo mi się podoba ten zestaw kolorów i że są nie symetryczne. Palemka skromna ale elegancka. Nawet nie wiedziałam ,ze nie mizna iść na działkę czy cmentarz. Tam jest przestronnie wiec nie ma bliskich kontaktów jak nie chcesz. Szkoda ale trudno. Mało słucham i oglądam o tej zarazie. Wolę film jakiś a wtedy dziergam . Musimy przejść przez ten czas i miejmy nadzieje ,ze skończy się szybko. Bądź zdrowa Urszulko . Serdeczności ślę😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ślubny siedzi cały dzień przy TV a lokalne nowiny tez o tym trąbia
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Pewnie że te wszystkie zakazy wkurzają, ale jeśli to ma jakoś pomóc to lepiej słuchać i nie ryzykować, a poza tym pomyśl o tych którzy muszą pracować, ile by oni dali by siedzieć w domu i nie narażać się. Palemki piękne, skarpety też, siedź grzecznie w domu i twórz, Pozdrawiam ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też siedze w domu. Syn i córka muszą do pracy. Za małymi tęsknię. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Fajne skarpety.
    Nie rozumiem tych zakazów przebywania na cmentarzu czy na wlasnej dzialce przeciez.
    U nas w piatek tez wypuscili taka podobna wiadomosc, która dzien pózniej zrewidowali (napisze na blogu).
    Grunt to nei dac sie zwariowac, ale widze, ze w Polsce coraz to wieksza sztuka zaczyna byc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez Lucy nie rozumiem, trzeba wnet zasiać, porządki zrobić, cmentarz komunalny jest u nas bardzo duży.Niestety masz racje.Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Piękne palemki i śliczne kolejne skarpety. Robi się ciepłej i bardziej uciążliwe jest siedzenie w domu. Dobrej Palmowej Niedzieli 💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu.Trzeba przeczekać. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Czytałam, że jednak działki nie podpadają pod te rządowe zalecenia. Oczywiście, nie wolno spędów rodzinnych tam robić, ale iść by coś posiać uprzątnąc, czy zgrabić - wolno. Nawet w tym temacie Związek działkowców wydał odpowiednie stanowisko!
    Oj, chyba jednak pójdę do Ciebie na szkolenie w kwestii skarpetkowej, o ile oczywiście bedziesz mogła! Ale to pieśń przyszłości! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscila. Rząd jest na Zarządem ROD.Pisałam z radnym ze starostwa.Pytałam naszego przewodniczącego Rod.Zależy na jakiegoś policjanta trafisz powiedzieli mi tak prywatnie. To jest chore.

      Usuń
    2. O dokładnie, jak będzie chciał, to Ci mandat wystawi i potem na Twojej głowie się odwoływać i tłumaczyć. Dlatego rozumiem, że szkoda ryzykować. Ale moim prywatnym zdanie jest to strasznie głupie. To rolnik w pole też wyjechać nie może??? Przecież to teraz jest pora, żeby sprawy ogrodnicze ogarniać. Ehhhh, na władzę zwykły człowiek nie poradzi. Trzymaj się i choć na zmianę z mężem te segregowane wynoście;-)
      Piękne te palemki, a i skarpety super, że takie niejednakowe, niech się dobrze noszą:-)

      Usuń
    3. Dziękuję. Decyzja o działkach jest niejednoznaczna.Po świętach będziemy zaczynać uprawy.Dzialka ma 3 ary.Skarpety super się noszą. Lubią się też filcować.Musze te skarpetkowe resztki wykorzystać. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Palma może i skromna, ale swoja. Ta z kwiatami z papieru niezwykle urocza.
    Skarpety super!!! ja zarzuciła robienie dla siebie, bo momentalnie mam dziury na piętach, a i tak żywam ich tylko do spania, z godzinkę po spaniu i nic... rwą sie na potęgę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anka,generalnie stare śląskie palmy to był bukszpan i bazie i kokardka.Ja tradycyjna jestem. Młode pokolenie robi już inne. Mój szwagier góral tez trzyma góralski wzór na palme.Niestety skarpety lubią się drzec.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Piękne palemki obie. :)
    Skarpety super i fajnie, że takie niesymetryczne. :)
    Na działce może i można przebywać, ale jak do niej dotrzeć, by kogoś nie minąć. Chyba przefrunąć!
    Nawet samochodem, jak zaparkować, by nie było zbyt blisko.
    M nie mamy warzywnika, więc póki co odpuszczamy działkę i ograniczamy się tylko do koniecznych wyjść do sklepu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie jest luz w dojściu do działki i alejki duże. Powiedzieli jak ktoś ma zwierzątka to musi iść na działkę. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Ula kto by pomyślał, że wynoszenie śmieci może sprawić przyjemność. Ja mam ogródek przy domu może mi mandatu nie wlepią, choć dziś wybrałam się na cmentarz. Nie spotkałam żywej duszy .
    Skarpetki cudne , wyrobiłaś się już w ich robieniu. Pasują idealnie. Mieszkasz gdzieś blisko mnie , do Rybnika mam jakieś 60 km
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogródku przydomowym jesteś bezpieczna.Ludzie chodzą na działkę to i my pójdziemy pracować po świętach. Aniu ja ma do Rybnika 33 km z Raciborza ,zależy z której strony mieszkasz.Pozdrawiam

      Usuń
    2. o to prawie moje rodzinne miasto, bo mój mąż jest z Raciborza i mieszkał na Londzina :-)

      Usuń
  9. wcale nie sądzę, że taka skromna jest. WYgląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Evi,stare śląskie palmy takie były. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Wiele z tych zarządzeń jest kompletnie bez sensu, ale co zrobisz? Grożą wysokimi karami pieniężnymi a procesować się przecież nie będę!
    I palemki , i skarpety śliczne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM.Nasz powiatowy komendant był zbyt nadgorliwy.Sprawa poszła do województwa. Można pracować na działce, bez grillowania, picia alkoholu itp.Czyli mogę po świętach zrobić grzadki, posiać bo to trzeba zrobić.Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Piękne zrobiłaś skarpety. Piękne też są palemki.
    Ja ogródek mam koło domu, więc mogę trochę pobyć na słonku.A tego zamknięcia mam już po dziurki w nosie. Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam dosyć. Tyle co 2 razy w tygodniu na zakupy.Po świętach pójdę pracować na działkę.

      Usuń
  12. Spokojnych, zdrowych, pogodnych Świąt! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, Tobie Twojej rodzinie również. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Oj to się zdziwiłam, bo jak ostatnio czytałam w internecie, to na działkę można było iść. Z cmentarzem już sprawa wygląda znacznie inaczej. Mój Tato specjalnie zadzwonił na komisariat policji w swojej miejscowości i Mu powiedzieli, że raczej nie wolno, a jak pójdzie to tylko na własną odpowiedzialność, bo może dostać mandat. To nasze pierwsze święta wielkanocne bez Mamusi, która zmarła. Jest nam ogromnie ciężko, wiadomo. Ja nie będę u Niej na grobie bo mieszkam ponad 200km od Nich, więc nie pojadę, ale żeby nawet Tato nie mógł iśc na grób zapalić Jej świeczki, to już jest straszne... :(
    Ach się rozpisałam, a chciałam tylko napisać, że obie palemki są śliczne, a takie skarpetki robiła kiedyś moja śp. Babcia, ach wspomnienia... :) Wesołych świąt Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smutne ze nie można iść na cmentarz i zapalić lampki.Zawsze z nimi świętujemy. Czy urodziny, czy ślub to zawozi się kwiatki.Nic nie zrobisz.Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  14. Zdolnych masz tych wnuków :).

    OdpowiedzUsuń