wtorek, 26 października 2021

147.Nauka u Reni miesiąc październik.

 Witajcie kochani,  kolejna zabawa i nauka u Renatki  https://reanja1.blogspot.com/2021/10/c-wrzesien-mozaikowo-i-zakardowo.html#more   tematem był żakard i mozaika.


Mozaika na drutach jakoś mi nie podeszła,  sięgnęłam po szydełko. W inspiracjach u Reni znalazłam wzór mozaikowy o nazwie "pepitka" i postanowiłam go wykorzystać na podkładkę pod moje 4 litery.Poprzednia bardzo a bardzo resztkowa się zużyła i nie było czego ratować.



Cała podkładka, co zrobiłam źle ? zły naciąg nitki,  trzeba się do tego przyzwyczaić. Podkład nie jest jeszcze prany, może po praniu bedzie inaczej. Włóczka to stary Puchatek,  beżowy kolor ma już 3 zycie, najpierw był sweter , potem ślubnego czapka i szalik.

Tutaj pobawiłam się żakardem,  zrobiłam czapkę bonetkę z włóczek typowo niemowlęcych. Prezentacja na kłębku włóczki ale mam wrażenie że na dziecko będzie zbyt mała ale to nic , dostanie ją jakaś dziewczynka dla lalki. Teraz zauważyłam że są nitki przy czapce nie schowane, zaraz to zrobię.
 

I banerek do zabawy u Reni.

A to trochę moja duma, czapkę robiłam wg filmiku rzędami skróconymi i o dziwo się udało, jestem dumna z tego wyczynu.

Dziękuję Reni za wzory i inspiracje , spróbowałam.

Dziękuję za odwiedziny i komentarze.Pozdrawiam .

45 komentarzy:

  1. Poradziłaś sobie wspaniale z obiema technikami z wzorem żakardowym. :)
    Brawo za skrócone rzędy!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, jak dalej będzie w praktyce z rzędami skróconymi to się okaże.Pozdrawiam.❤

      Usuń
  2. Bardzo dużo nowych wzorów już poznałaś! Nieodmiennie podziwiam!
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I najważniejsze jest to że spróbowałaś i wyszło świetnie!
    Podobają mi się oba udziergi-czapka dla noworodka będzie ok, a podkład jest bardzo potrzebny;)Rzędy skrócone też będą, wiec będzie okazja poćwiczyć:)
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pani nauczycielko, będę ćwiczyć rzędy skrócone.Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Wiesz trochę Ci zazdroszczę , że masz już z głowy tą zabawę. No cóż przyznam szczerze ze mi czasu brakło i u mnie będzie chyba tylko mała próbka. Za dużo mam tych technik i zabaw :-)
    Co do Twoich prac to świetnie sobie poradziłaś. Zarówno czapka jak i siedzisko wyszło Ci rewelacyjnie a ta czapka ze skróconymi rzędami wyszła rewelacyjna. Podziwiam !!.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, rzędy skrócone to zawsze problem ,nie wiem jak pójdą w innych wyrobach.Buziaki.

      Usuń
  5. Świetnie poradziłaś sobie. Bardzo lubię żakard kiedyś dużo go robiłam na drutach. Pozdrawiam serdecznie 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, kiedyś też robiłam dzieciom żakardy, trochę się to zapomina.Pozdrowka.🍂🍁🍂

      Usuń
  6. Urszulko, świetnie sobie poradziłaś z wyzwaniem, a podkładka pod cztery litery to świetna sprawa, też mam taką:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie podkładki szczególnie w kuchni.Bardzo dziękuję Małgosiu.Pozdrawiam.❤❤❤

      Usuń
  7. Mozaika wydaje się nie łatwa, wykonanie czapeczki zresztą też ale świetnie sobie poradziłaś, że za mała sie nie przejmuj. Ubranka dla lalek to też super sprawa <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, to miłe, trochę się pomęczyłam ale jakoś poszło.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. I bardzo ładna czapka, piszę, to jako facet. ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Człowiek uczy się całe życie. Czapka wzorowo wyszła(chociaż bardziej mi piłkę przypomina). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, trochę źle zrobilam prezentację.Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Uleńko, podziwiam nieustannie Twe zdolności 🙂 Uściski 🌺

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne prace! Pepitka wyszła Ci super, a czapką jestem zachwycona:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, z czapki jestem zadowolona a nad pepitkà trzeba jeszcze popravowac.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Urszulko, jeszcze troszkę ćwiczeń i będziesz mistrzynią mozaiki:)
    Czapeczka żakardowa wyszła rewelacyjnie! Nawet ja tak nie potrafię:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo,tylko kiedy to ćwiczyć, jakoś czasu malo.Pozdrawiam

      Usuń
  13. Całe życie się uczymy, no a robótki to wieczne próby :) czapeczki urocze :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, tak całe życie to nauka.Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Świetne udziergi :) - podziwiam za rzędy skrócone, bo jeszcze nie próbowałam.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się, że się udało. Gratulacje, a ćwiczenia zrobią z Ciebie mistrza.

    OdpowiedzUsuń
  16. Trening czyni mistrza !!! brawa dla Ciebie, poradziłaś sobie wspaniale.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładnie wyszło, trening czyni mistrza :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super! Podziwiam, bo to nie było łatwe zadanie. Wyszło pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Miało być pepitka zamiast spotkamy 😀 wybacz ...Choć spotkanie byłoby fajne

      Usuń
    3. Pewno że spotkanie było by super.

      Usuń
  20. Czapka zachwyca . Jest śliczna. Spotkamy też mi się podoba

    OdpowiedzUsuń