wtorek, 25 stycznia 2022

159.Zabawa u Renatki , m-c styczeń.


 To już drugi rok zabawy u Renatki   https://reanja1.blogspot.com/2022/01/c-2022-wprowadzenie-i-zadanie-nr-1.html#more   Nauka dziergania i supłania.   W tym miesiącu temat to : robienie na okrągło czyli bez szwu. 

Na okrągło to potrafię dziergać na drutach pończoszniczych lub większy element na drutach z żyłką, jeśli jest to mniejsza forma i żyłki jest za dużo to już gorzej.  Może to kwestia wprawy ale po każdym okrążeniu wyciągać ten nadmiar żyłki to było trochę niekomfortowe.

Wykonałam na drutach nr 7 czapkę bezszwowo.  Pomęczyłam się ale jest, niestety za duża (nawet próbkę zrobiłam ), albo znajdę dużą głowę albo dam do szuflady i gdzieś wyślę  lub po prostu spruję .
Czapka płasko, kolor to czarna sadza,

Kolejną rzecz  jaką robimy u Renatki to resztkowe kocyki,  (dla chętnych ), lubię robić koce, może się uda. Na tą chwilę wyrobiłam kolor granatowy.  

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.

43 komentarze:

  1. Na okrągło nie umiałam robić. Za to pamiętam jak babcia na 5 drutach robiła rękawiczki, skarpety - ino śmigało 😀 Z kolei z takich kwadracików mama robiła chusty, kilka ich było, bardzo ciepłe i praktyczne. Ja robiłam szydełkiem, takie "dziurawe" ażurowe, to była moda noszenia na głowie czegoś takiego. Wygodne, gdy nie miałam czasu umyć głowy, a na zajęcia trzeba było pędzić, bo to za czasów studiów było czyli baaardzo dawno temu. A Ty ślicznie robisz swoje dłubanki/udziergi jak zawsze, bo Ty zdolniacha jesteś 😀 Buziaki😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam zdolniacha.Nauczylam się z filmików, na 5 drutach to mama nauczyła a piętę od skarpetki to już blogerki.Buziaki.🥰❤❤❤

      Usuń
  2. Do wyciągania żyłki trzeba się przyzwyczaić. Na początku to może być trochę niewygodne ale po paru czapkach zapomina się o żyłce. Jak na pierwszy raz to czapka wyszła bardzo dobrze. Mnie też nie zawsze udaje się utrafić w odpowiednią szerokość czapki i nawet próka nie pomaga. Ale trening czyni mistrza😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, wiem że trening czyni mistrza, może druty miały zbyt sztywna żyłkę, zobaczymy.Pozd4awiam.

      Usuń
  3. Z żyłką trzeba się polubić bo to łatwiejsza metoda niz 5 drutami:) żyłka musiała być twarda, przy miękkiej nie ma żadnego problemu. Są też druty krótkie z krótką żyłką, specjalne do dziergania rzeczy na okrągło, w tym skarpet- polecam, bo fajna sprawa, no i trochę będziemy działać właśnie na takich :) Czapka wyszła Ci świetnie, aż szkoda, ze za duża.
    Bardzo się cieszę, ze zdecydowałaś się i na kocyk,na pewno wyjdzie piękny, a i trochę resztek ubędzie:) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renatko ,mam też krótkie druty z krótka żyłkę ale przy tych mnie palce bolą.Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ale kocyk to już szydełkowanie a nie druty, prawda?
    Pozdrawiam i owocnego dziergania życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że kocyk to szydelko , pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ja również tylko duże formy robię na drutach z żyłką. Małe to już na pięciu drutach. Czapka wyszła super , kocyki z elementów to moje ulubione. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu , też lubię takie kocyki.Buziaki.🌷🌷🌷🌷

      Usuń
  6. Bardzo ładna czapeczka, bez czapek nie wyobrażam sobie zimy. A kocyk wspaniale się zapowiada.
    Przesyłam uściski, Urszulko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, czapek używam na okrągło, jest co robić.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Bardzo ładna czapka Uleńko. U mnie też czapki królują w okresie zimy :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czapka i kozaki w tym mogłabym chodzic 10 mcy no i skarpety na drutach.Buziaki.

      Usuń
  8. A ja czapek w ogóle nie noszę, zawsze mam kaptur na głowie :)
    Super Ci to wychodzi, podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu, odkąd mialam kilka razy zatoki to pilnuje czapek.Buziaki.

      Usuń
  9. Fajna czapka Urszulko. Może znajdzie się odpowiednia głowa. Kocyk slicznie się zapowiada. Będzie kolorowy, wesoły. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Bozenko, staram się.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Czapka wyszła świetnie i na pewno znajdzie się odpowiednia głowa. :)
    Druty z żyłka dadzą się opanować i polubić, tylko ich nie unikaj. :)
    Kocyk na pewno będzie super i wszystkie wcześniejsze.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się starala ,zamówiłam sobie kolejne druty.Pozdrawiam cieplutko. Buziaki.

      Usuń
  11. Super prace, na pewno znajdzie się chętny na czapkę, a kocyk będzie ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.Lubie takie koce a ten bedzie bardzo kolorowo.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Od dawna robię na drutach i przyznaje, że poszło Ci świetnie z tą czapką! Robótka na okrągło wcale nie jest taka łatwa i rzeczywiście druty na żyłce to nie lada utrudnienie (mnie też denerwuje przeciąganie żyłki) 😉🤣
    Czapuchy wygląda extra i kocyk też zapowiada się pięknie 😊
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę😊🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, fakt to przeciąganie żyłki to chyba spowalnia robotke ,takie moje odczucie.Dziekuje za odwiedziny
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Super, że bierzesz udział zabawach i próbujesz nowych rzeczy. Czapeczka ładna, szkoda że nie pasuje. Może jeszcze znajdzie dla siebie właściciela :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, czasami tak bywa.Ja się uczę.Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Bardzo ładna czapka! Marzy mi się taki wełniany kocyk :) Na tą pogodę byłby jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ba4dzo, lubię takie kocyki dziergac ,pozdrawiam.

      Usuń
  15. Ładna czapka, lepiej nie pruć bo szkoda, znajdzie się ktoś na kogo będzie pasować i dasz w prezencie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też tak myślę że oddam.Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Fajna czapka 😀
    A z takich kwadratów to i sweterek będzie i chusta też!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w zabawie jest koc i tego się trzymam.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Bardzo fajna zabawa, na kocyk można wiele małych kłębków wykorzystać, Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wykorzystuje co się dam.Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Czapka wyszła ci świetnie, a kocyk zapowiada się fantastycznie!
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ,tworzenie kocyka to fajna sprawa.Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Trochę rzeczy zrobiłam na drutach żyłkowych i na pięciu drutach. Czapka sliczna. Kocyk ciekawie się zapowiada. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, uczę się a takie kocyki to lubię.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Bardzo fajnie prezentuje się ta czapka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna czapka. Szkoda, że wyszła za duża. Fajne elementy do koca. Jestem ciekawa efektu końcowego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń