sobota, 5 lutego 2022

160.Domowe prace ogrodnicze.

Dzień dobry, czas na kolejny wpis.  Trochę  ogrodniczo dzisiaj.  Pięknie rosną szczepki złocieńca ? Są tak wysokie że pobiorę kolejne  szczepki. To żółte kwiaty , co roku trzeba urwać szczepkę.


Jemy już naszą cebulkę.
 

Przeczytałam u wujka Google że można szczepić pelargonie,  zawsze robiłam to z końcem lutego i urywałam całe gałązki ,wsadzałam do ziemi. Przeczytałam że można to robić wcześniej ucinając gałązkę i usunąć liście to spróbowałam, zobaczymy co wyjdzie. Stare pelargonie zostawiłam w skrzynce i puszczają nowe listki.


Tutaj już młode, puszczają u wierzchu nowe listki.

 

Do zabawy u Renatki zakupiłam włóczkę na szyjogrzej i druty 40 cm,  szyjogrzej już kończę,  nie było problemu gdyż drutki krótkie. Nie wiem jak ten wyrób z tej włóczki będzie po praniu wyglądał.  Coś nie mogę dalej w dół przesunąć. Dziękuję za komentarze i odwiedziny , niech te wiatry już ustaną bo oszaleć można ,  pozdrawiam.

31 komentarzy:

  1. Może i czas pomyśleć o ogrodnictwie, łodyżki pelargonii sadzę późną jesienią i już mają po trzy , cztery listka. Dobrej zabawy u Renatki życzę, lubię Wasze dzieła,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elizo, też dobrze ale za bardzo nie mam gdzie trzymać, muszę mieć miejsce na pom8dory.Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Zapachniało wiosną...
    Pozdrawiam, Urszulko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, powoli trzeba myśleć o działce i kwiatkach.Buziaki.

      Usuń
  3. U ciebie już wiosna na parapecie,tyle cebulek,ja miałam w planach wysiać na parapet lobelie, żeby mieć na działkę,ale muszę poczekać,bo na razie nie mogę się nigdzie ruszyć -:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, siedzisz zamknięta.Jeszcze będę siała pomidory, aksamitki ,cynie ale to jeszcze trochę czasy.Pozdrawiam i zdrowia życzę.

      Usuń
  4. Witaj,mysle,ze masz dobra reke do roslin i dlatego pieknie rosna,pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, do niektórych mam i sprawia mi to radość.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Od wiatru głowa mi pęka 😒 Masz Uleńko rękę do roślin to Ci ładnie rosną. Kolor włóczki mi się podoba. Jako "szyjogrzej" noszę ciepłą chustę kupioną w Szczawnicy, którą mogę się dokładnie okręcić, bo ja ciepełko lubię. Buziaki 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyjogrzej dla wnuka a ja lubię szaliki i owalne chusty bo muszę być opatulona , buziaki.

      Usuń
  6. Ja złocienie po przekwitnięciu zawsze wyrzucałam i teraz wiem że szkoda bo widzę że można je przechowywać. Przypomniałaś mi o sadzonkach pelargonii że czas już je robić. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, urwać galazki ,do doniczki i masz na przyszły rok.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. To może i ja niepotrzebnie wyrzucam pelargonie balkonowe po lecie?...
    Jestem bardzo ciekawa Twojego kolejnego udziergu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że to błąd z pelargoniami.Moje były w schowku w dawnym zsypie i podlane może 4 razy.Juz wnet pokaże udzierg.Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Moje pelargonie zimują na oknie w nieogrzewanej ubikacji ale też już puszczają nowe listeczki. Ciekawa jestem twojego szyjogrzeja. Mój komin nadal się robi. Jeśli chodzi o działania ogrodowe to zabieram się za zimowe opryski drzewek owocowych.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam w bloku takiej możliwości jedynie male okienko w komórce po zsypie na śmieci.Drzew nie pryskam.Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Pelargonie na pewno Ci się udadzą, bo to super proste kwiaty. I zawsze lepiej kwitnąniż te stare.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam taką nadzieję. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Witam Ulko, po dłuższej przerwie. Ale pięknie na Twoim parapecie. Czuć już wiosnę. Jajecznicę ze szczypiorkiem możesz już zrobić 😄. Zaciekawiło mnie szczepienie pelargoni. Chętnie wypróbuję. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu, trochę szczypioru na chleb i inaczej smakuje.Co roku mam swoje pelargonie.Pozdrawiam serdecznie. 😘

      Usuń
  11. U Ciebie już widać wiosnę. Pelargonii też nie wyrzucam. Muszę pomyśleć o szczypiorku.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Co roku tak robię.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  12. Bardzo już wiosennie u Ciebie. Lubię pelargonie zwłaszcza . Długo kwitną .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Boni, wszystkie kwiatki lubię, lubię też sama je hodować.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to do sadzenia .Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Oj też już muszę pomyśleć o sadzeniu.

    OdpowiedzUsuń