poniedziałek, 9 stycznia 2023

200.Rękodzieło i przysłowia albo... m-c styczeń.


 Pierwsza zabawa w tym roku,  Rekodzieło i przysłowia albo...,  zabawa u Splocika  https://splocik2.blogspot.com/2023/01/rekodzielo-i-przyslowia-albo-styczen.html     

Przysłowia były takie :

1. Brama dobroczynności trudno się otwiera i trudno zamyka. 
2. Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego ogona.
 
Wybrałam przysłowie nr 2 a konkretnie słowa " nie kupisz "
owocem mojej pracy są znowu skarpetki , coś mi nie dały dały spokoju kłębki ze sprutych rękawów swetrowych, postanowiłam zrobić te duże skarpetki  i niestety  włoczki  zabrakło a takiej już nigdzie nie kupię bo to odzysk z dwóch różnych nitek.

Szerokie i grube, takie miały być, idą do siostry.

I zakończenie skarpety, ostatnio spodobało mi się odbieranie oczek 2 razem na lewo i robi się taka plecionka.

Tyle o zabawie , styczeń rozpoczęłam od pieczenia tortu dla syna,


Tort o smaku słonego karmelu, smakował. Grudzień też był obfity w pieczenie oprócz świąt były moje urodziny i też był tort i inne ciasta.Jeszcze na sobotę muszę upiec dla siostry blaszkę z tortowymi ciastkami a za m-c tort dla córki.

Pięknie dziękuję za życzenia, komentarze i odwiedziny, trzymajcie się zdrowo.

59 komentarzy:

  1. Ula fajnie że kolejną zabawę masz z głowy. Słony karmel uwielbiam pod każdą postacią, ale unikam potraw o różnej konsystencji tak jak jest na tym torcie, albo jak muszę to zjadam to osobno nigdy nie razem. Ja też sobie wybrała w tej zabawie drugie przysłowie ale słowo inne. Skarpetki wyszły super, ważne że się nic nie zmarnowało, a one będą grzały .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, coś trzeba wykombinować, faktycznie się uparłam na te resztówki bo mi się paletaly.Skarpety są ciepłe a siostra ma dużą noge, jestem ciekawa co wymyśliłaś.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Skarpety wyglądają na milusie i cieplutkie, na pewno przydadzą sie siostrze na zimowe chłody. Tort wygląda apetycznie. Życzę sukcesów w pieczeniowych wyzwaniach.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko, skarpety są ciepłe.Zpieczeniem to mamy tak że jak większa uroczystość to się wspomagamy .pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Uleńko, skarpety są piękne i zapewne cieplutkie :). Apetyczny tort upiekłaś :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko, tort smakował a dzieciakom najbardziej cukierki na torcie.Buziaki.

      Usuń
  4. Urszulko, ciepłych skarpetek nigdy za wiele. A tort wygląda rewelacyjnie, wyobrażam sobie jak musi smakować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne skarpetki na pewno będą grzały stopy siostry. Tort apetycznie wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teresko, może nie aż takie efektowne ale takie tylko umiem.Beda grzały nogi siostra.Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Urszulko, ciepłych skarpetek nigdy za wiele. A tort wygląda rewelacyjnie, wyobrażam sobie jak musi smakować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Małgosiu, kocham skarpetki ,te dla siostry ale mam nadzieję że sobie też zrobię.Buziaki.

      Usuń
  7. Ależ mniamuśnie wygląda ten tort! 😋
    A skarpety ciepłe zawsze się przydadzą!
    Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, nie chwaląc się tort był mniamniusi, nie był słodki.Macham do Ciebie.

      Usuń
  8. Jaka fajna interpretacja przysłowia. A taki torcik to bym sobie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu, przy przysłowiach trzeba trochę kombinować ale myślę że trafiłam.Pozdrawiam.

      Usuń
  9. BBM: Tortowy czas! Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! Pozdrawiam serdecznie.🌹🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
  10. Tort wygląda przepysznie!!! Ręcznie robione skarpety zawsze mi się podobają. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tort dla syna, a skarpetki robie z różnych wloczek.Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Świetne te melanżowe skarpetki. Tort też wygląda pięknie i apetycznie. I wszyscy obdarowani byli zadowoleni. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Violu, to już tradycja że torty robimy dla dzieci i wnuków.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Fajne przysłowie z pieskiem, nie kupi się miłości za samą kasę i tak ma być. :) Skarpety są bardzo jesienne, a ja kocham jesień, śliczne. Tort, to bym go zjadła, pięknie go wykonałaś, zdolna jesteś na całego. Pozdrawiam serdecznie. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo a bardzo Ci dziękuję, skarpety rzecz potrzebna ,byle grzały. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Super skarpety :)
    U Ciebie nic się nie zmarnuje. :)
    Tort wygląda smakowicie. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że nadal bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Splociku, to piekna zabawa, można fajne rzeczy zrobić chociaż czasami trzeba pogłówkowac.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Też bym wybrała drugie przysłowie :).

    Super skarpetki zrobiłaś :).

    Pieczesz torcik, za tortem i na pewno wszystkie są smaczne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Raszków, zrobił się tortowy zwyczaj, siostry też tak robią. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Z psem prawda, miłości nie kupisz, a jej wyrazem jest merdanie ogonkiem. Czy uwierzysz, że słonego karmelu nie próbowałam? Jakoś mnie odrzuca na samą myśl, nie pasują mi dwa słowa razem - karmel i słony, a wszyscy wokół mówią, że pycha!
    Buziaki Uleńko 😘

    OdpowiedzUsuń
  16. Super skarpety zrobiłaś. Ciekawa kolorystyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Basiu, Twoja praca też bardzo piekna, pozdrawiam.

      Usuń
  17. Świetne te twoje skarpetki. Za każdym razem inne :)
    Ciekawy ten tort. Ile ludzi tyle upodobań smakowych. Lubię Toffifee i uwielbiam nasze "Krówki", ale słonego karmelu już nie .
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, skarpetki przeważnie resztkowe, no tak każdy lubi coś innego
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Kiedyś pewna osoba zrobiła dla mnie takie skarpety to prezent który zachowam na zawsze , jej już nie ma ale mam do nich słabość. Zazdroszczę Ci umiejętności ich robienie, życzę Ci abyś w Nowym Roku znalazła czas i siły na tego typu prace❤️. Torcik wygląda przepyszne i pewnie tak smakuje. Syn pewnie to docenią, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, zawsze mają mój tort mają na urodzinach. Buziaki.

      Usuń
  19. To drugie przyslowie to tez moje, i stawia nam przed oczami, ze co wazne w zyciu, tego nie kupi sie wlasnie za pieniadze.
    Jeszcze raz serdecznosci urodzinowe, Ula :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucy, przysłowie prawdziwe.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Skarpety cudowne w swej prostocie. Takie które będzie się ciągle zakładać!

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne skarpetki Urszulko a tort przepysznie się prezentuje. Spóźnione ale najserdeczniejsze życzenia Ci składam - zdrowia i szczęśliwych 100 lat i więcej a marzenia niech się spełniają. Buziaki 😘Bożena z handmadeboni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Bozenko, skarpety tylko takie potrafię ale ważne że grzeją.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Dziergam na drutach, ale skarpet jeszcze nie robiłam, Twoje wyglądają na cieplunie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w zeszłym roku w zabawie u Renatki było sporo filmików o skarpetkach.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  23. Piękny blog. Muszę tu wpadać częściej. Zapraszam teżdo siebie. Co do skarpet - w tym roku je pojmę - taki mam plan. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, Życzę powodzenia w dzierganiu skarpet.Kiedys pomogło mi kilka osób aż zaskoczyłam chociaż te zwykle zrobić.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  24. Świetne skarpety wyszykowałaś na pewno są ciepłe i wygodne, na widok tortu aż ślinotoku dostałam ajjj😋
    Pozdrawiam serdecznie Ula!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ,skarpety wyszły ,dzisiaj upieklam siostrze biszkopt z bardzo mocnym cytrynowym nadzieniem.Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Fajne są te skarpety, no i wyglądają na bardzo ciepłe. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne skarpety. A torcik wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ula, uwierzysz, że nie wiem jak smakuje słony karmel? Wciąż nie mam odwagi spróbować 😀 Tort wygląda obłędnie, a skarpetki cieplutko. Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, ja kupuje taki mase w proszku o smaku słonego karmelu i ubijam z kremówka a jedna z warstw to masło wymieszana z masłem orzechowym też lekko solone.Buziaki.

      Usuń
  28. Tak się zastanawiam co bardziej czasochłonne - tort czy skarpety... I jedno i drugie bardzo udane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, pewnie ze skarpetki, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  29. Skarpety wyglądają na cieplutkie, a tort robi wrażenie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anettko,skarpety ciepłe a tort dawno zjedzony.Pozdrawiam.

      Usuń
  30. Świetne skarpety. Ja także często robię skarpety z resztek.

    OdpowiedzUsuń
  31. Moja chrzestna potrafiła robic skarpety i rękawiczki, ja nie miałam do nich cierpliwości, a szkoda:-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Też wybrałam do tej zabawy drugie przysłowie, ale jeszcze nie publikowałam postu na ten temat.
    Twoje skarpety są ekstraśne , kocham takie, a sama nie potrafię takich zrobić. Chyba spróbuje się nauczyc , bo resztek włóczek u mnie dostatek.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję , dlugo uczyłam się skarpet, chyba w sieci jest film Aurelimyszki szarej.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń