poniedziałek, 6 listopada 2023

243.Co robisz dobrego ,

 Co robię dobrego, otóż same dobre rzeczy , w garnku glinianym kisi się kapusta bez marchewki


Zarobiłam ciasto na piernik ala "staropolski",2 tygodnie przed świętami upiekę pierniczki a tydzień później z tego ciasta będzie piernik przekładany moimi powidłami.

To już najwyższy czas aby zarobic ciasto na piernik dojrzewający.

Poniżej pierwsza partia kapusty ukiszonej z marchewką.
Kulinaria zgłaszam do zabawy u Splocika
Cytaty były takie :
1.Co robisz dobrego, co robisz złego, wszystko do ciebie wróci.

2.Zacznij tam, gdzie jesteś, użyj tego, co masz, zrób, co możesz." - Artur Asie

Użyłam sformułowania "Co robisz dobrego oraz wszystko do ciebie wróci".

Pierniczki trafiają też do mojej psiapsiółki za co ona obdarowuje mnie bakalami, sąsiadka też otrzymuje paczuszkę z ciastkami w zamian przekazuje nam pierogi i uszka .Jest jeszcze wymiana między siostrami. 
Mam nadzieję że będzie zaliczone, pozdrawiam cieplutko i bardzo dziękuję za liczne komentarze .

Teraz dalej szydelkowanie.


Jeszcze banerek.

57 komentarzy:

  1. Domowe wyroby są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pierniki i kapustę kiszoną. Pyszności.:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, też je lubię. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. BBM: Wyraźnie zapachniało świętami! Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jak już podgrzewałam produkty to pachniało w całym domu.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. "coraz bliżej święta,coraz bliżej święta" zaczęłam sobie nucić pod nosem po Twoim wpisie;) smacznie wybrnęłaś z zadania w tym miesiącu:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Reniu, czas płynie szybko i niebawem święta, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  5. O, super działasz, ja mam zamiar ukisić buraki, bo zdrowo i smacznie!
    Piernik dojrzewający kiedyś robiłam, pyszny jest!
    Powodzenia we wszystkim!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jotko, my teraz pijemy syrop z czerwonych buraków z miodem.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. W minioną sobotę nastawiałam u Córki Wiewiórki ciasto piernikowe na pierniczki. A wczoraj dla siebie na piernik staropolski!
    Serdeczności ślę!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mnie ubiegłaś, pierniki na święta muszą być.Buziaki .

      Usuń
  7. Pierniczki na pewno wyjdą pyszne ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm jeśli miałaś wszystkie składniki, to oba cytaty pasują :). A na pierniki to ja biegnę do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo tylko musi ciasto ponad miesiac odleżeć, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  9. Smakowicie wpasowałaś się w przysłowie, bo to pierwsze, to przysłowie jest. :)
    Przy cytatach zawsze podane jest nazwisko autora.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wiem że pierwsze to przysłowie tak wyszło, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Twój wpis uświadomił mnie, że święta są już bardzo blisko i czas zabrać się za przygotowania. Pierniki uwielbiam chociaż pieczenie ich to moja słaba strona. Twoje już zapowiadają się świetnie a upieczone to będzie poezja😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, czas szybko pędzi, powoli kompletuje prezenty dla wnuków.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. U nas pierniczki też będą. Najczęściej okazuje się że dwa razy je pieczemy i dekorujemy bo pierwsza partia znika długo przed świętami. A dojrzewającego piernika jeszcze nie piekłam.
    Spory zapas kapustki. Aż mi ślinka poleciła na myśl o surówce 🤤
    Pozdrawiam Monika 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jak dzieci były w domu to też szybko znikało.Kapuste uwielbiamy szczególnie jak robię łazanki z kiszonej, no i bigos i surówki.Corcia też podbiera.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  12. Same pyszności robisz, Urszulko.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, byłaś w spamie,pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  13. Same dobre rzeczy zrobiłaś. Faktycznie czas już zacząć myśleć o świętach. Wspaniale , że dzielisz się z innymi. Nigdy nie robiłam takiego piernika dojrzewającego. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu , ten piernik z bloga Moje Wypieki , robie od lat.Pozdrawiam 🌸🌸🌸

      Usuń
  14. Pyszności robisz, Urszulko.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, to już tradycja.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  15. Jakie smakowitości! Podziwiam. A wybrałaś do zabawy u Splocika takie same części przysłowia, jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, musimy sobie jakoś radzić, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  16. No właśnie, trzeba powoli brać się za pieczenie pierników, aby na święta były w sam raz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, kompletuje już trochę słodyczy, prezenty, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  17. Fajnie smakuję taka kapusta kiszona zrobiona samemu . Trochę zazdraszczam tej wymiany, jak se nie zrobię na Święta sam to nie mam. A pierników już nie piekę chyba trzeci rok, u mnie ich jedzą bardzo mało, więc im starczy jak kupię gotowe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, najbardziej uwielbiam piernik przekładany powidłami, córka też trochę dostanie a z synowa wymianka ciastkowa , a wnuki lubią ciasteczka świąteczne.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  18. Smakowicie u Ciebie Urszulko. Sąsiedzkie i nie tylko wymianki są super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo , kapusta i pierniki są każdego Roku.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Kapusta kiszona - palce lizać !!!! Kocham !!! Czy słoiki z nią trzeba jeszcze pasteryzować ? Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja pasteryzuję, nie mam chłodnej piwnicy , w domu rodzinnym była zimna piwnica , siostry moje też pasteryzuje
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Ho, ho - samo dobre! Pychotka! A Mikołaj jak spróbuje świątecznego pierniczka, to jeszcze głośniej, z radości zawoła - HO, HO, HO!!! Pozdrawiam serdecznie zaradną gosposię :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, ciasteczka piekę co roku i kapustkę też. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  21. Uwielbiam pierniki! Musze koniecznie je też zrobić na Święta :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, koniecznie zrób i się pochwal.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Piernik staropolski to nie byle co...
    Moje uznanie Urszulko.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za wizytę na moim blogu:)
    Twoje prace idealnie wpasowały się w zabawę u Splocika, na kapustę i piernika narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję, jak masz smaka to działaj, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  24. O kurcze! No ja też muszę go nastawić. Powideł niestety nie mam w tym roku (choć rok temu zrobiłam po raz 1szy) no nie złożyło się z przyczyn losowych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już czas kochana, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Wiem właśnie, tylko mi zwykły miód wyszedł. A dziś w sklepie był tylko w stanie płynnym 🤦🏻‍♀️Pozdrawiam

      Usuń
    3. Ja robię na sztucznym miodzie płynnym,pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  25. Ciastkami obdarowuje koleżanki na święta i już się pytały czy i w tym roku tak będzie więc nie mogę za nic się wykręcić. Zarwe kilka nocy i będą ciastka :-). Pierników nie robię bo raz wyszły takie twarde że nawet czas ich nie yrozmiekczyl:-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo,jeśli twarde to kładę papier a na papierze ćwiartki jabłek
      Pozdrawiam.

      Usuń
  26. Dziś w pracy wypłynął temat piernika. Nawet nie wiedziałam iż tyle się czeka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nadal można zarabiać, pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  27. Acha to taki zachwyt co porabiasz i dziwne może po torcie( z wcześniejszego postu) a może już tak na zaś mi ślinka leci do tych pierników i tej kapustki ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś robiłam taki piernik ale my jakoś wolimy pierniczki 😀😃🙂

    OdpowiedzUsuń