środa, 21 sierpnia 2024

279.Kulinarnie.


 W tym miesiącu Renia https://reanja1.blogspot.com/2024/08/wakacyjnie-cd.html?m=1 zaproponowała między innymi kulinaria. U mnie tort urodzinowy.



Tort z trzech blatów, w środku są małe ciepłe lody z Lidla (to nie reklama), wafelki odcięłam i poukładałam lody na posmarowanym dżemem blacie, zapielam obręcz i zalałam ubitą  kremówką 30% z galaretką.Kremowki było 0,25 l.a galaretka rozpuszczona też w 0,25 l.wody.Nastepny krążek a na nim krem z kremowki I serka Mascarpone. 
0,5 l.kremowki 30% ,0,25 kg Mascarpone ubiłam z dodatkiem 3 łyżek cukru pudru i dodałam1 śmietanfix .Na trzecim krążku ten sam krem a boki też nim posmarowałam.Na 2 godziny przed podaniem nałożyłam dopiero opłatek z wnukiem i psem, pieknie się rozciągnął ,jeszcze kremu zostało to szprycką go rozprowadziłam.Najwazniejsza jednak była petarda.

Kolejny wypiek to "Babka jogurtowa " tylko ze u mnie nie jako babka tylko zawsze na blaszce ,świetnie się nadaje pod owoce.Było w tym m cu i z jabłkami i śliwkami .

3 miarki mąki z jogurtu 200 gram,
2 miarki cukru (dałam 1,5),
1 miarka oleju (dałam 3/4)
1 jogurt 200 gram,
5 jaj,
Cukier waniliowy,
1 i 1/2 proszku do pieczenia.
Cukier+jaja+Cukier waniliowy utrzeć, dodać mąką,proszek,jogurt i na mniejszych obrotach miksera wymieszać, na koniec dodać olej i wymieszać.
Wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, położyć owoce .Piec w temp.180 st .do suchego patyczka.
Z tego ciasta można również zrobić bakaliowca.
To dzisiaj wszystko, dzięki za komentarze I odwiedziny.
Pozdrawiam. 

44 komentarze:

  1. Ale pyszności! Przepis na babkę z owocami bardzo fajny, może wypróbuję do śliwek właśnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, można i borówki, i jabłka w plasterkach, rabarbar, morele ,z czym dusza zapragnie, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Tort to dzieło sztuki. Brawo. Przepis na babkę przepisuję , bo z tymi miarkami po jogurcie szybko i prosto. Pozdrawiam serdecznie ☀️☀️🌞☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, ciasto można wykonać w wielu wariacjach , jest fajne wilgotne, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Pychota zarówno torcik bardzo pomysłowy jak i przepis na babkę, Teraz sporo owoców warto go wykorzystać. !!!
    Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, szybko się robi a i mrożone zimą też można wykorzystać, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Wnusio mial urodziny?
    Wszystkiego najlepszego życzę 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucy, kolejny trzech wnuków będzie je mialo w listopadzie i grudniu.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. O, narobiłaś ochoty! Zrobię chyba swoje niezwykłe ciasto cynamonowe. Ze śliwkami 🙂. Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, piecz to ciasto, ja mam jeszcze zamrożone śliwki, pozdrawiam.

      Usuń
  6. Tort wygląda mega smacznie a ciasto kubeczkowe to jest według mnie hit. Zawsze się udaje i smakuje wybornie:) dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, to ciasto zawsze wychodzi.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Aż ślinka cieknie😋 Muszę coś słodkiego kąsnąć chociaż takich rarytasów jak Twoje to nie mam. Pięknie to wygląda i zapewne też nieziemsko smakuje🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, lubię to ciasto robic bo szybko a tort to każdemu na urodziny , tradycja się zrobiła, pozdrawiam.

      Usuń
  8. BBM:Wspaniałości! I pięknie wyglądają! To i trudno się dziwić , że wszyscy czekają na Twoje wypieki! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne dzięki Matyldo, synowa lepsza w pieczeniu ale ona sporo z różnymi masami piecze.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Już zapisuje przepis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne wypieki! Ja osobiście uwielbiam sezon na śliwki, nie ma lepszego owocu do ciast...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, to sezon śliwkowy i jabłkowy, jabłek mało u.nas, pozdrawiam.

      Usuń
  11. Toż to cukiernicze arcydzieło aż szkoda pokroić !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pyszności:) Ten opłatek mnie zaintrygował, nie wiedziałam, że coś takiego istnieje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest u nas sklep z dodatkami do słodkości a ja sobie zamówiłam opłatek z zdjęcia.pozdrawiam.

      Usuń
  13. Jak smacznie i bardzo pomysłowo stworzyłaś ten tort :) hmmm jogurtowego ciasta nie robiłam, a wygląda apetycznie :) pozdrawiam i wszystkiego dobrego dla solenizanta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki tort od czasami robię dla wnuków, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Pyszności napiekłaś! Spodobał mi się przepis na ciasto ze śliwkami. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, to ciasto mozna też bez śliwek piec, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Oj ale się zrobiło smacznie i slodko:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Same pyszności. Aż ślinka leci, kiedy się je widzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniamuśnie u Ciebie. :)
    Renia dała temat, że na okrągło chciałoby się tych słodkości zajadać. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, sierpień mi się trafił z obfitymi wypiekami.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Świetny tort. Ja już od dawna nie podejmuje się robinia tortu bo był kilka nieudanych. Twój tort wygląda apetycznie. Pozdrawiam Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ten tort jest mega prosty, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Dzięki Ulu za przepisy na te pyszności. Najbardziej zaintrygował mnie wizerunek wnuka z psem na torcie. Ten opłatek jest jadalny? Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jadalny, drukowany ze zdjęcia , nakładam go ok.2 do 3 godzin przed krojeniem, brzegi zakrywam kremem za pomocą szprycki.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Ja za takie fajne rzeczy nawet się nie wezmę, ostatnio ze śmietany 36 mi masło wyszło przy ubijaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się, ja używam śmietany 30 %,pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. Świetne wypieki. Ja najbardziej lubie zwykłe placki owocowe, najlepiej drożdzowe. Ale kazdy cos bardziej woli. Serdecznosci ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też lubię takie piec ale czasami trzeba krem zrobić, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń