piątek, 20 grudnia 2019

47.Taki raport przedświąteczny.

 Pogoda iście wiosenna , poszlismy zobaczyć jarmark na naszym rynku, było więcej ale tylko przez 4 dni ,od 5 grudnia.17 grudnia były już tylko ozdoby świąteczne ,choinki i coś na ząb.
 Znowu modne takie kule, w środku ptaszek a snieżek pada na okrągło.
 Brama na jarmark.
 Oswietlenia , bombki, itp.
 Najładniej ozdobiony sklep, nie ośmieliłam się zrobić zdjęć w srodku ale jak w bajce.
 Oświetlona karoca.
 Choinka na rynku.
 Przygotowania świateczne, 8 gatunków ciastek upiekłam, na zdjęciu kokoski ale z mrożonych białek,wyszły ,nie trzeba wyrzucać.
 Te z siekanymi orzechami i migdałami, już są ozdobione.
 Mój tort urodzinowy, tak miałam urodzinki.Krem cytrynowy na bazie serka mascarpone,kremówki i kremu cytrynowego "Lemon curd", przepis z Moje Wypieki, dziękuję Dorotko.
 Jak urodzinki to i prezenty.Ta misternie haftowana kartka przyleciała od Splocika -blog MOJE SPLECIONE OCZKA.
 W paczuszce znalazły się te cudeńka, frywloitkowe dzieła, cudowna zakładka,
 Oczywiście było też coś słodkiego.BARDZO A BARDZO DZIĘKUJĘ.
Moi bliscy na cmentarzu też już mają wystrój świąteczny, ten stroik akurat dla niedawno zmarłej sąsiadki,spoczywa niedaleko moich rodziców.

Coraz bliżej święta, już koncówka robót, dzisiaj założyłam 4 karpie do octu (najbardziej ulubiona potrawa w rodzinie).Okna pomyte,szafy powietrzone, od czasu do czasu trzeba to zrobić,pranie poprane ,choinka ubrana.Jeszcze trochę przy laptopie posiedzę i udekoruję przedpokój, może i żelazko wyciągnę (najgorzej deskę do prasowania wyciągnąć i żelazko) potem się już prasuje.

A dzierganie? wow, malutko, kończę pierwszą skarpetkę.

Bardzo dziękuję za komentarze i odwiedziny.Pozdrawiam.Ula.

18 komentarzy:

  1. Ale sie u Ciebie dzieje!
    Pilna bylas z tym pieczeniem, ja pieczenia nie lubie, a wlasnorecznie pieczone ciasteczka dostaje zwykle w prezencie i bardzo doceniam :)
    Pozdrawiam serdecznie i chwili oddechu zycze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robie na spokojnie. Ciasteczka muszą być. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo pracowicie spędzasz czas, za to efekt niebywały!
    U nas na rynku sztuczna choinka- taki wielki stożek- ale ładnie oświetlona, całkiem fajnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja nawet to Lubie. Lubię swieta i tradycje i koledy.Staram sie wcześniej zaczynać. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Prawdziwie świątecznie już u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Teraz siedzę na wersalce i odwiedzam blogi.Jutro kolejne zaplanowane roboty ale wolne tez będzie. Mieszkanie juz udekorowane.

      Usuń
  4. Dzień dobry, z okazji urodzin, spóźnione, ale serdeczne życzenia. :)
    U BBM przeczytałam opis moczki i bardzo mnie zainteresowała. Szukałam w internecie, ale zawrotu głowy dostałam, tak różne są przepisy. Ktoś nawet napisał, że piernik do moczki dostaje kurierem ze Śląska, bo tylko tam jest odpowiedni. Chciałabym w związku z tym zapytać czy to prawda? czy może każdy piernik się nadaje? i czy w tradycyjnym przepisie piernik moczy się w piwie, czy w wodzie?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulu, serdeczne, choć spóźnione życzenia urodzinowe.
    U nas też miasto pięknie przybrane i odbywają się różne jarmarki i festyny, ale jestem w niedoczasie i o chodzeniu i oglądaniu nie ma mowy.
    Upieczone ma tylko ciasteczka maślane, reszta ciast pieczona będzie w poniedziałek, by dłużej były świeże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.Ciastka skończone. Jeszcze makowiec i biszkopt.

      Usuń
  6. Klimat jakoś trzeba sobie samemu stworzyć, bo pogoda tej magii nam nie podaruje w tym roku, tylko jeszcze na siłę może nam ją zabrać... Pozdrawiam świątecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko jest magia,czas oczekiwania. Pozdrawiam również swiatecznie

      Usuń
  7. Serdecznej atmosfery, zadowolenia i odpoczynku, wszystkiego najlepszego na Święta i po! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Super raport, święta widać wokoło. Pięknie prezentuje się Twoja okolica, a i Twoje świąteczne przygotowania widać w toku. Najserdeczniejsze życzenia urodzinowe. Piękne karteczki dostałaś od dziewczyn, a torcik imponujący 😘
    Radosnych, spokojnych świat w rodzinnym gronie 🎄
    Alina

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mrożę białka, same pyszności tutaj! Zdrowych, Spokojnych, Radosnych, Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia:)

    OdpowiedzUsuń