piątek, 22 maja 2020

71.Rękodzieło i przysłowia ,miesiąc maj.

 W ramach zabawy u Splocika https://splocik2.blogspot.com/   w miesiącu maju była propozycja 2 przysłów:

1. 1. Żar prawdziwej miłości nigdy nie gaśnie.


2. Nasza poduszka jest naszym najlepszym doradcą.

Wybrałam przysłowie nr 1, miłość zawsze kojarzyła mi się z sercem, miesiąc maj był a może jest jeszcze miesiącem zakochanych stąd wykonana zawieszka w serduszka.
Wykonałam zawieszkę wg schematu poniżej, jak dla mnie to jakaś porażka, serwetka wiecznie się zwijała, sama dodawałam oczka i kombinowałam,  wyszło co wyszło. Jeśli ktoś ma ochotę to prosze bardzo pobrać ten schemat i spróbować zrobić, może to coś nie tak robiłam ?

 Schemat nie jest moją własnością ,pochodzi z internetu.

 Moja ściana z wyrobami moimi i podarowanymi, jeszcze 2 obrazki zięcia powinnam tu powiesić.
Nici jeszcze są więc przy okazji powstanie trzecia zawieszka.

 Kilka kwiatów z ogrodu, irysy bardzo skromnie zakwitły, chyba czas je jesienią przesadzić.

 Stara wanna pięknie obieliła się kwiatuszkami, w tle jeszcze wyblakły bez ale zapach nadal obłedny.
 Ten bukiet a raczej lilie w doniczce to dla mojej najmłodszej siostry która w niedzielę kończy 60 lat.
Tak pachną w domu że powoli już mi niedobrze , jutro już pójdą do solenizantki.

 Piwonie kwitną, są przerzedzone bo część wylądowała jako bukiet w domu .

I banerek do zabawy u Splocika.

Robótki - skończę dziergać pierwsze 10 dkg włóczki to pokażę efekt kawałka mojego swetra, obawiam się że coś nie tak. Muszę zrobić wstawkę do rękawów mojego swetra bo szkoda aby w szafie wisiał. No i chyba zacznę robić te obiecane koszulki na jajka, takie plany .

Działka- będzie następnym wpisem, szczególnie warzywnik.

Bardzo dziękuję za komentarze  i odwiedziny. Pozdrawiam.

56 komentarzy:

  1. Szkoda, że zawieszka za bardzo nie wyszła, ale nie ma co się poddawać!!!
    Przysłowia proste, ale prawdziwe, zgadzam się z nimi w 100%
    PS. Przepiękne kwiaty, zazdroszczę!

    Miłego dnia!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Paulinko.Jak się tam u Ciebie komentuje.Moze ślepa już jestem.

      Usuń
  2. Kwiaty masz śliczne :)
    U mnie też kosaćce słabo kwitną, ale to pewnie taki rok.
    Piwonia ma piękny kolor, takiej nie mam. :)
    O maju zakochanych pisałam wcześniej u mnie, że został zdominowany jednym dniem walentynkowym.
    Zawieszka wyszła dobrze mimo problemów. :)
    Być może schemat przygotowany był na inną grubość nici, to bardzo wpływa na wykonanie szydełkowej robótki.
    Zakochani na pewno dopatrzą się serduszek, bo patrzą sercem.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ta zabawa to fajna sprawa, motywuje do działania. Nie wiem czy grubsza nitka by pomogła.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Nie zawsze schemat przekłada się na perfekcyjny wyrób końcowy. Wzory zawierają wiele błędów i pomimo własnoręcznych poprawek trudno je naprostować. Ważne jest to że próbowałaś i udało ci się podrasować schemat a łapacz prezentuje się całkiem dobrze:)
    Kwiatki są cudne:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, kwiaty też uwielbiam.Schemat mnie jednak zdenerwował.

      Usuń
  4. Drugie przysłowie bardzo mi się podoba :D Piękna roślinność i super rękodzieło :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Łatwiej było mi z przyslowiem nr 1.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. W ogóle się nie przejmuj tym, co Ci wyszło z opisu. Przekonałam się, że najlepiej wszystko się robi z tutoriali na youtube. Wczesniej też miałam problemy z tą "koronkową robotą"!
    Kwiaty przepiękne! A ta wanna - miodzio! :-)))
    Pozdrawianki serdeczniste!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Fuscilko.Tez lubię ta wannę.Jakos wolę schematy.

      Usuń
  6. Mi się zawieszka bardzo podoba, wygląda na skomplikowaną, więc uzyskać taki efekt to mistrzostwo Ulu. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kieski ze mnie fachowiec szydełkowy. Praktycznie tylko raz robiłam ze schematu , bo niestety nie umiem ich czytać . Robię głównie z filmików. Na oko ten schemat wygląda dobrze. Myślę że to wina grubości nici lub szydełka. Ale i tak wyszło fajnie a na ścianie prezentuje sie super.
    Kwiaty cudne choć przyznają nie toleruje zapachu lilii w domu , można sie udusić :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie wolę schematy. Akurat tego zapachu też nie trawię, wyniosłam do pokoju nr3 ale i tak ten zapach się przebija.

      Usuń
  8. Piękne kwiaty na zdjęciach 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam! Ja nie mam kompletnie talentu do tego typu robótek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie aż taki talent ,ja to lubię.Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Bardzo fajne te zawieszki i niepotrzebnie szukasz minusów.
    U mnie piwonie dopiero w pąkach. Chyba takie amarantowe nieczęsto się widuje... W ogrodach przeważają białe i bladoróżowe.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta piwonia jest bardzo wczesna.Tylko w tym kolorze.Pozostale też w paczkach.Pozdrawiam.

      Usuń
  11. W wolnej chwili spróbuję schematu, bo miły dla oka. Mimo problemów wyszło super.
    Kwiaty piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Moze spróbujesz grubsza nitką? Może dlatego taki problem powstał u mnie?

      Usuń
  12. Świetny pomysł z tą wanną w ogodzie. Fajnie to wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie rzeczy,w beczce mam miętę.Dziekuje.

      Usuń
  13. Ale to fajne na tym kólku, wieksze w oknie mozna powiesic w formie zazdrostki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,widziałam też w oknie ale 2 obręcze.

      Usuń
  14. Piękne rzeczy tutaj się robi... Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ty też masz swoją piękna dziedzinę.

      Usuń
  15. Pięknie u Ciebie, jak zawsze! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam kwiaty działkowe i ich "ogarnianie". A na drutach kiedyś namiętnie dziergałam szaliki:D Muszę wrócić do tego

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładne zawieszki. Piękne lilie przygotowałaś dla siostry , bardzo lubię ich intensywny zapach. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Te lilie tak intensywnie pachniały że aż mnie raziło.

      Usuń
  18. Piękna zawieszka.Kwiaty śliczne, lubię zapach piwonii:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię zapach lilii. Kwiaty piękne, moje peonie jeszcze w pąkach, bez brązowieje ale pachnie niesamowicie w dalszym ciągu.
    Zawieszki są bardzo ładne i nie doszukuj się wad. Dzieło sztuki to nie produkt z taśmy :) Buziaki Uleńko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Teraz czas cudownych naturalnych zapachów.

      Usuń
  20. Mam jeszcze jedną wolną wolną obręcz, więc chętnie wypróbuję serdeczną zawieszkę:-)
    Kwiaty przepięknie Ci zdobią działeczkę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, koniecznie dodawaj oczka gdyż schemat jest błędny.

      Usuń
  21. Ślczne zawieszki. Nosze sie z zamiarem zrobienia takiej wnuczce. Wymarzyła sobie oczywiście różową i z piórkami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję, dziewczynki chcą przeważnie różowe,do dzieła.

    OdpowiedzUsuń
  23. niesamowity talent! super to wyglada <3
    http://dorey-doorey.blogspot.com/2020/05/dostaam-sie-na-lekarski-wstep.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawieszka serduszkowa mi się podoba. Fajne są . Przepiękny bukiet , nie bukiet dla siostry , cudowny . Pozostałe kwiaty tez piękne. Serdecznie pozdrawiam 🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,teraz czekam aż rozwiną się pąki różowej piwoni.

      Usuń
  25. Widzę, ze na ścianie masz jeszcze sporo miejsca:) mogłabyś mi go trochę odstąpić😋 podziwiam Cie jak udaje Ci sie wybrnąć z tematów wyzwań za pomocą szydelka. Pozdrawiam, uważaj na siebie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze że ta zabawa jest,fajna motywacja.Miejsca nie dam bo to jedno z ostatnich.

      Usuń
  26. Ściana się wzbogaciła o kolejną piękną dekorację. Choć serwetka przyprawiła cię o małe kłopoty, to ostatecznie pięknie się z nią rozprawiłaś. Podoba mi się w tej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Całkiem ładnie wyszła ta zawieszka. Kwiaty masz piękne

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo lubię piwonie, bo są piękne i do tego przypominają mi moją Babcię.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zawieszki wyszły rewelacyjne. Ciekawa jestem jaka będzie kolejna.
    Piękne kwiaty! Uwielbiam piwonie!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń