środa, 27 kwietnia 2022

171.Rękodzieło i przysłowia m-c kwiecień.


 Kolejny miesiąc zabawy u Splocika     https://splocik2.blogspot.com/

 

Przysłowia na m-c kwiecień :

 

1. Baba o szydle, chłop o mydle.

2. Leniwemu baranowi ciąży jego wełna.
 
U mnie i przysłowie 1 i 2.
 

Jest baba wielkanocna,  kiedyś była wysoka jak należy , teraz robię mniejszą i do małych keksówek , dzielę między dzieci.
W przysłowiach jest też szydło i wełna to zrobiłam kwadrat.

Na koniec moje bratki, kupiłam takie bidule 10 szt po przecenie a one odżyły i cieszą moje oczy i na balkonie i na działce.
Dzisiaj tyle, pozdrawiam i życzę pięknego weekendu.  Dziękuję za odwiedziny i komentarze,. Buziaki.
 

45 komentarzy:

  1. Zawsze się zastanawiam, gdzie szukacie tych przysłów! Nawet połowy nie znam! Ale robótki - jak należy!😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Fuscilko, to pytanie do Splocika, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Urszulko, babka wygląda wspaniale, ten zielony kolor daje świetny efekt. Na pewno była pyszna.
    Bratki to urocze kwiatki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ,babka była wspaniałą i jeszcze jedna jest zamrożona , kiedyś mialam taką typową formę ale za długo się piekła i takie duże kawałki były to zrobilam zamianę. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Człowiek się uczy całe życie..... Nigdy bym nie wpadła na pomysł że baba wielkanocna może zinterpretować to przysłowie. Świetnie sobie Ula poradziłaś !! Baba wygląda bardzo smakowicie i pewnie tak też smakowała. Ja tez kupiłam takie bratki i też rosną cudnie na mojej rabatce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie to był pierwszy pomysł do przysłowia nr 1, miała być jeszcze udekorowana , posypałam tylko pudrem a kwadrat jest mi potrzebny.Bratki długo nie chciały rosnąć w końcu ukazały swoją krasę.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Poradziłaś sobie z przysłowiami wspaniale. :)
    Babka wielkanocna wygląda smakowicie. :)
    Bratki odwdzięczyły się za Twoje serce do nich. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, baba była pierwszym pomysłem.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  5. Śliczne bratki, a przysłowia zinterpretowałaś niezwykle ciekawie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu, bratki dalej ślicznie rosną, pozdrawiam.

      Usuń
  6. Czuję się zaskoczona - baba? no w życiu bym nie wpadła, ale to tylko potwierdza fakt, że ogranicza nas tylko wyobraźnia:) Brawo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, faktycznie to baba wielkanocna powinna być drożdżowa.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Świetny pomysł-Baba z pieca hi,hi...
    Ja nie za bardzo umiem drożdżowych. Piekłam w tym roku babkę cytrynową na cieście z olejem. Ale zanim pomyślałam,że może pstryknę fotkę, to już jej nie było.
    Bratki bardzo lubię :) Kwadrat fajny. Córka mi głowę suszy, że koc chce na łóżko.Może też z kwadratów zrobię. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, drożdżowe nie jest takie trudne a kwadraty wciagaja robotkowo.Dzialaj z kocem.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Uleńko, mrozisz ciasto i jest dobre? Ciasta jeszcze nie mroziłam, muszę spróbować, bo to jak znalazł w nagłych wypadkach. Każde się da zamrozić?
    Bratki śliczne, wdzięczne i takie urocze są. Kojarzą się z wiosną.
    Masz skojarzenia z tymi przysłowiami, podziwiam! Buziaki 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak mroze wszystkie ucierane ,z bakaliami,z wiśniami, śliwkami, drożdżowe, makowce, serniki ,nawet moje pączki próbowałam zamrozic i były ok.Tort raczej kawał zamrozilam i był dobry, kruche ciasteczka też.Caly biszkopt na tort też już mrozilam ,potem się lepiej kroił do dekoracji,surowe drożdżowe też mrozilam.Buziaki.

      Usuń
  9. Ulcia, ale mi smaku narobiłaś na ciasto :)). Babka wygląda przepysznie!!
    Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, dzisiaj zerwałam pierwszy rabarbar i ugotowałam kompot, teraz za mną chodzi ciasto z rabarbarem.Buziaki.

      Usuń
  10. Babka wyszła obłędnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Urszulko, Piękna baba ( nieśmiało uśmiecham się po przepis na nią), choć nie mówi o szydle:) Piękne bratki odratowałaś:)
    p.s. Ten sweter robiłam prawie 3 miesiące ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, oczywiście że będzie przepis.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ula babka wygląda tak smakowicie że chętnie bym zjadła, łasuch ze mnie okrutny😁
    Kwadracik fajny i może służyć za podkładkę pod kubek np, chyba że to część ba kocyk lub poduszkę ?
    Pozdrawiam serdecznie 🌺🌼🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, kwadrat to element do koca który tworzę.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Ha ha ha, ależ smakowita interpretacja przysłowia!
    Z tego ładnego kwadracika będziesz robić coś większego, czy zostanie taki jeden i już masz dla niego zastosowanie?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Violu ,kawałek babki był do kawki dzisiaj.Kwadrat to element koca który dziergam.Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Ja dopiero niedawno wykończyłam babkę wielkanocną. Sucha już była, ale nadal smaczna. ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kawałek zamrożonej odkroilam i świeża, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. U nas odwrotnie, baba o mydle, chlop o szydle ;D
    Moje bratki nadal jeszcze w koszyku, trzeba mi je wsadzic gdzies, bo szkoda by bylo, tez takie okazyjne byly.
    Pozdrawiam Cie Ula na 1 maja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia, bratki wysadzaj, moje dawno w gruncie. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ciekawe ciasto. Mam przepis na takie kolorowe ciasto. Muszę spróbować zrobić :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie próbuj, co swoje to swoje.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Ale super babkę upiekłaś :).

    Kwadracik też fajny :).

    Bratki się odwdzięczyły, że je kupiłaś ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, babka smaczna a kwadrat to część koca.Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Babka wyglada smakowicie :) Bratki kojarzą mi sie z ogródkiem mojej prababci :) Zawsze w dzieciństwie je tam podziwiałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u mojej babci w ogródku dominowały bratki niezapominajki i prymulka
      Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Bratki kojarzą mi się z dzieciństwem - dekorowały balkon i kwitły od wiosny do jesieni. Próbowałam kiedys u siebie ale kwitły bardzo krótko. Może trzeba wrócić. Pieknie rosną u Ciebie Urszulko a babka to pewno poezja smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, bratki kwitną od wczesnej wiosny do mają, czerwca.Nie będę skromna ale babka się udała.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Świetnie wykorzystałaś oba przysłowia, a babka wygląda naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna babka i ten zielony kolor jest super. Kwadracik to pewnie zapowiedź czegoś fajnego jak myślę? Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak kwadraty są na koc resztkowy.Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Wspaniała baba. Bratki cieszą oko i dobrze iż tak pięknie odrosły. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, jeszcze może miesiąc i bratki skończą się kwitnienie.Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń