sobota, 2 września 2023

234.Śliwkowo.


 To akurat reszta śliwek , według mnie to nie są prawdziwe węgierki ale otrzymałam od sióstr w jednym dniu takie to trzeba przerobić.To do dzieła.
A to odlany sok śliwkowy ,nawet dobry do herbaty tylko go przegotowałam

Zrobiłam powidła, wolę stare przepisy ale postanowiłam zrobić eksperyment , w czeluściach internetu znalazłam przepis aby wypestkowane śliwki pokroić, posypać trochę cukrem i dodać ok.3 łyżek octu i odczekac aż puszczą sok, sok odlać a śliwki do piekarnika i smażyć ok.3 godzin nie mieszając ,tak zrobiłam trochę się obawiałam ale wyszły.

Kolejna rzecz to była "drożdżówka nocna ", wszystkie produkty wrzucamy wieczorem do misy a rano dodajemy tylko mąkę i miksujemy .Nie miałam świeżych drożdży to wsypałam suche ,ciasto nie chciało się ruszyć , ryzyk ,fizyk coś musi wyjść, dopiero w piekarniku zaczęło rosnąć ale stresik był.

Przysłowie I cytat:
Gdy wrzesień bez deszczów będzie, w zimie wiatru pełno wszędzie.

Nie bądź w swoich działaniach zbyt bojaźliwy i wybredny. Całe życie to jeden wielki eksperyment. Im więcej będziesz eksperymentować, tym lepiej.

Wybrałam słowa "wrzesień", w tym miesiącu robię powidła ,
Zaś z cytatu słowa "eksperymentować,bojaźliwy". Organizatorka sama sobie wybierze czy powidła czy ciasto.

Banerek dla formalności:



Pięknie dziękuję za komentarze I odwiedziny,  pozdrawiam serdecznie. 

52 komentarze:

  1. Dopiero czekam na powidła od Szwagierki, ale to dopiero jak wrócę z Bieszczad, czyli od poniedziałku za tydzień! Są też starej daty i też smakują obłędnie!
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Fuscilko, te starej daty są bajeczne, mają kolor brązowy i trochę inny smak ale że nie mam działki to przerabiam to co mi daje.Pozdrawiam, miłego wypoczynku.

      Usuń
  2. Mniammm 😃 śliwki pyszne, kupiłam torbę i pożarliśmy, takie dobre były. Wrześniowe serdeczności posyłam Uleńko 🌞😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Aniu, do jedzenia też jeszcze są, pozdrawiam serdecznie 🫶

      Usuń
  3. Uwielbiam ciasto drożdżowe . Śliwki są pyszne . Smacznego życzę i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ślicznie dziękuję, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Domowe powidła śliwkowe to coś wspaniałego. A placek wygląda na przepyszny.
    Pozdrawiam, Urszulko - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Małgosiu Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ale pyszności u Ciebie! My co roku przygotowujemy kilka słoików marynowanych śliwek. To świetny dodatek do mięsa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, śliwki w occie kiedyś robiłam i dodałam za dużo goździkow I od tego czasu nie robię.Powidla muszą być.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Uwielbiam powidła, ale jestem zbyt leniwa, by je samej robić!
    Brawo dla ciebie i za placek, nadeszła pora ciast ze śliwkami, poproszę męża o drożdżowe, bo on robi najlepsze!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jotko, powidła migusiem się robi w piekarniku bez mieszania a drożdżówka też bez roboty ,trochę inna ale smaczna.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Pracowita pszczółka z Ciebie Urszulo, ale zimą jak znalazł będą zapasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, to co dostaje to przerabiam, przedtem ja rozdawałam teraz dostaje z powrotem.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Drożdżówka prezentuje się pysznie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Taką drożdżówkę, to zjadłabym z prawdziwą przyjemnością. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, dzisiaj już zamrożę resztki bo szkoda.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. BBM: Świetnie się prezentują Twoje wyroby! Nie wiem, czy w tym roku cokolwiek ze śliwek będę robiła, bo jeszcze trochę z ubiegłego roku zostało.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam trochę zapasów ale śliwki wyszły, dostałam to przerobiłam bo powidla i suszone na kompot muszą być
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Bardzo pysznie, bardzo inspirująco :) Sama nie kupuję śliwek, w ogrodzie jest jedno drzewo z tymi owocami. Zazwyczaj ich nie jadam, ale cudownie smakują w cieście i tak lubię je robić :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, powidła uwielbiam na chleb i do piernika.pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Smakowicie u Ciebie, powidła i placek - palce lizać. :)
    Ja też zrobiłam jedną porcje powideł i teraz walczę z aronią, ale jeszcze w tym miesiącu będę robić drugą porcję powideł.
    Świetnie wybrnęłaś z zadania - brawo!
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, czasami trzeba uruchomić fantazje, dobrze że takie kulinaria uwzględniasz.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  13. Uwielbiam ciasto ze śliwkami. Węgierki to symbol nadchodzącej jesieni. Pysznie u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Marysiu, to już jesień, na parapecie jeszcze suszę śliwki na kompot wigilijny.Pozdrawiam serdecznie. 🌸🌸🌸🌸

      Usuń
  14. Teraz trudno znaleźć prawdziwe śliwki węgierski. Wybór jest duży ale odmian śliwek jest moc a do smażenia stara malutka węgierska jest najlepsza😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Amuszko, mialam takie kiedy mieliśmy działkę, teraz przerabiam to co dostanę, buziaki.

      Usuń
  15. Smakowicie wyglądają i powidła i ciasto. Uwielbiam wszelkie drożdżowe 🙂a na noc do wyrastania w lodówce często wstawiam bułki i na szczęście ładnie rosną.
    Serdecznie pozdrawiam Monika😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dobry sposób, ja mroziłam też ciasto drożdzowe surowe.Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Wygląda pysznie! Chętnie bym skosztowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zawekowalam powidła a ciasto zjedzone, za późno.pozdrawiam.

      Usuń
  17. U Ciebie smakowity post. Uwielbiam śliwki pod każdą postacią .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teresko, jeszcze suszę śliwki na balkonie ,też je lubię.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Domowe powidła są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Powidła w ten sposób robię od at i zawsze wychodzą:) pysznie u Ciebie:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, pozdrawiam pysznościach są zdjęcia, teraz suszę bo piekna pogoda .pozdrawiam.

      Usuń
  20. Mniam, mniam! Na tę drożdżówkę smaka mi zrobiłaś! A w tym tygodniu też smażyłam powidła - "trzydniowe". Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, smażenie trzydniowe już odstawiłam do lamusa.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. Fajnie i smakowicie wygląda i jedno i drugie, aż ślinka cieknie . Śliwki bardzo lubię i ciasto drożdżowe też !!.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, uwielbiam I jedno i drugie, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Ależ smakowicie u Ciebie Urszulko :-) Pyszności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Bożenko,raz w roku powidła trzeba zrobić.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  23. Ech! Też muszę powidła zrobić do piernika. Ale wpierw sie trzeba było pozbierać, a teraz Młody chory i mnie też cos bierze 🙈 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie życie, u mnie najmłodszy wnuk do żłobka a córka 2 tygodnie pracuje i już przeziębiony mały.Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Ulala. Węgierki u nas w tym roku robaczywe... Ale powiodła są pyszne... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, siostry też miały robaczywki.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Ale pyszności! Śliwki to moje ulubione owoce 😋
    Serdecznie pozdrawiam!
    Kramik Margotki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Margotko, powidła i ciasto śliwkowe uwielbiam.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  26. Ja też aktualnie uskuteczniam produkcję masową powideł śliwkowych. Jutro muszę dokupić słoików bo mi zabrakło...
    Pozdrawiam,
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, narazie nie sloikuje ,mroże zieleniny, śliwek to u nas dużo nie było
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń