poniedziałek, 23 września 2024

283.Na jesienne i inne dni.



 Sezon śliwek i jabłek w pełni więc dzisiaj ciasto drożdzowe dla leniwych.

1/2 szklanki oleju, 1szklanka mleka, 1 szklanka cukru, 3 całe jajka, szczypta soli,5 dkg drożdży  wrzucić wieczorem do garnka lub miski i zostawić na całą noc (NIE WOLNO MIESZAC ANI UGNIATAĆ ).

Rano dosypac 1/2 kg mąki ,wyrobić hakami miksera  i wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, po kilku minutach można poukładać  połówki śliwek lub plasterki jabłek i posypać kruszonką.

Ciasto wkładamy do zimnego piekarnika I dopiero włączamy na 170 st.pieczemy ok.1 godziny na suchy patyczek.

Do ciasta możecie też dodać startą skórkę z cytryny i nie dawać żadnych owoców też dobre ,można sobie później posmarować dżemem i do tego mleko, tak jadł ś.p.moj ślubny.

SZKLANKA TO U MNIE OK 250 G. TAKA TA STARA CO TO DO UCHWYTOW SIE JĄ WKLADAŁO.

Dziecka były na obiadku to była okazja do pieczenia, część dałam jeszcze do domu,sąsiadkę poczęstowałam i mam jeszcze na jutro do kawy.


Może ten przepis już był? To dla przypomnienia.Pozdrawiam. 

5 komentarzy:

  1. WOW! Muszę wypróbować ten przepis. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju ciasta.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis dla mnie,czy może być mleko roślinne ?
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak, nie próbowałam. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Może napisze tak, jeśli już cokolwiek piekłaś z mlekiem roślinnym to jak najbardziej, jak nie to próbuj z połowy przepisu.

      Usuń