środa, 27 marca 2019

7.Marcowo na działce,

 Zimno,buro ,szaro i duży wiatr.Jednak wczoraj poszliśmy zobaczyc co dzieje się na naszych hektarach.Hiacynty, chyba tylko 6 szt zostało, wyginęły mimo że co 3 lata wyciągałam,przesadzałam.Zreszta nie tylko u mnie tak .
 To inna odmiana.
 Pierwsze żonkilki,7 szt a 3 juz wzięłam do domu i są rozwinięte.Widać pąki na późniejszych odmianach.
 Sąsiada wrzos,on jest po prostu zafarbowany,byłam z bliska zobaczyć,jakby go kto w krepinie zielonej moczył, tak samo żółty.
 Rabarbar przytargany jesienią od siostry pięknie wypuszcza,poprzedni wyginął.
To jest fotka  trawnika przed blokiem,pewna pani robi nasadzenia,cały rok w tej zieleni jest kolorowo.Oczywiście podlewa,pieli.
Zebranie Wspólnoty,poszła uchwała aby za stawianie roweru w rowerowni płacic miesiecznie od szt 5 zł.Nie wiem czy uchwała przejdzie,mnie to nie dotyczy gdyż do rowerowni się nie dostałam i trzymamy rowery w piwnicy.Za komórki czynsz podwyższony ,wszakże to groszowe sprawy ale się nazbiera przy kilku wspólnotach.

Robótkowo- zjechała z drutów chusta średniej wielkości ,źle zblokowałam i muszę to powtórzyć.Chyba teraz zrobię serwetkę wielkanocną do koszyka.
Dziękuję za odwiedziny,zyczę słoneczka.

21 komentarzy:

  1. Twoim roślinkom potrzeba słoneczka i ciepła (poprawę pogody zapowiadają na weekend;).
    Wtedy ruszą, i w oczach będą rosły.
    Teraz, gdzie się nie ruszysz, to tylko trzeba trzymać się za pieniądze i tylko płać i płać;)))
    ps, faktyczne, to już czas o świętach pomyśleć;).

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie tylko dwa trawniki, które zawsze były tylko zielone. W ubiegłym roku nasadziłam cebulowych i zaczęły wychodzić. Za to śnieguliczki wykopałam ze skarpy nadjeziornej,z gruntu niczyjego. Juz parę kwiatków puściły. No i pojedyncze krokusiki już kwitną - białe i fioletowo!
    Cieszę się jak małe dziecko!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja wzięłam się za pikowanie przerośniętych już sadzonek pomidorowych.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się cieszę, że hortensja listki wypuszcza. Przezornie nie ruszałam niczego, kiedyś obcięłam nie to co trzeba i nie kwitła. Krokusiki mam trzy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I u mnie hortensja liście wypuszcza, zawsze co jakiś czas wykopywałam wszelkie cebulki,widać powietrze im nie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyroda powoli budzi się do życia. U mnie ładnie przetrwały cebulowe kwiaty, tylko przylaszczki jeszcze jesienią "wyginęły" a może ktoś im w tym pomógł; nie wiem, zostały tylko dwie kępki z dwudziestu i teraz już kwitną.Po "przenosinach" zajęłam się odnową łazienki i grzęznę w niej już tydzień. Mam nadzieję, że na sobotę skończę. A pro po wspólnoty; to nie bardzo rozumiem dodatkowe opłaty za komórki i rowerownie. Komórki, piwnice są to pomieszczenia przynależne do danego lokalu i właściciele powinni mieć to ujęte w aktach własności i od tego płacą podatek. Co zaś tyczy rowerowni,wózkowni,suszarnie, pralnie, klatki schodowej itp. to są części wspólne właścicieli lokali i każdy ma tam swoje udziały od których płaci opłatę eksploatacyjną i FR. Nie ma podstawy prawnej do naliczania dodatkowych opłat chyba, że; -w drodze uchwały wyłączona zostanie ta części i na jej użytkowanie zostanie podpisana umowa z użytkownikami/użytkownikiem.
    Pozdrawia serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest,będzie uchwała za i przeciw, komórki przeszły,nie wiem jak z rowerami.

      Usuń
  7. Bardzo wiosennie u Ciebie. U mnie zieleń się rusza bardzo powoli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj cieplej,myślę że na działce już bardziej żółto,

      Usuń
  8. U Ciebie wiosennie, ale ja też znalazłam ślady wiosny u mnie, tylko muszę przygotować wpis. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. W Japonii zakwitły wiśnie, kiedy u nas?

    kolewoczy

    OdpowiedzUsuń
  10. U szwagra zakwitł jeden kwiatek na śliwce,takie anomalia,
    Pozdrawiam bardzo,

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna wiosna u Ciebie! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, u ciebie zapewne tez wiosna, taki pamiatkowy wpis.

      Usuń
  12. Wiosną każda najmniejsza, nowa roślina cieszy. U mnie tulipany wyszły, ale jeszcze nie kwitną. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi gościc tak pięknie dziergającą osobę,witam Cie na moim nowym blogu (z przymusu ,gdyz bloxa likwidują).

      Usuń
  13. Zielono, kolorowo u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń