wtorek, 9 lutego 2021

111.Gry ,zabawy, nauka.

Dzisiaj nauka u Renatki   https://reanja1.blogspot.com/   lekcja nr 2,    

była to nauka ściegów ryżowych na drutach i szydełku,  byłam pewna że robię ścieg ryżowy na szydełku to po dokładnym przeczytaniu był to ścieg " mech", tez dozwolony, zrobiłam poduszkę i jestem zadowolona. Fajny ścieg , można nawet wykonać sweter, narzutę, itp.

Włóczka to "Meduza ", szydełko 4,5  oraz jakas włóczka z odzysku (ta jasno kremowa ), "Meduza " robiona w dwie nitki.
jeszcze jedna fotka poduszki z której jestem zadowolona.


Zrobiłam jeszcze opaskę do włosków, ryż na drutach znam ale zafascynowało mnie zszycie opaski,  o to mi głównie chodziło, nauczycielką  i projektantką była Splocik.
Jeszcze banerek do zabawy a raczej nauki przez zabawę  .Myslę Renatko że zadanie wykonałam. Dziękuję.
Poduszkę  chciałabym także zgłosić do zabawy u Splocika  https://splocik2.blogspot.com/  ,  przysłowia  jak na szydełko  czy druty coraz trudniejsze. Dzisiaj przysłowie nr 2,   nr 1 jeszcze bedzię.

 2. Szczęście i nieszczęście w jednych saniach jadą.

Poduszkę miałam  już dawno w planach, może i poduszki nawet dwie. Miały być znowu z kwadratów babuni ale na SZCZĘŚCIE  Renia pokazała ścieg ryżowy na szydełku, dla mnie nowość i bardzo mi się spodobał, tą drogą zrobiłam poduszkę. Uczepię się jeszcze słowa "Sanie ", poniżej macie śnieg , tylko brać i jechać na sankach, to już z przymrużeniem oka. I co Splociku ? zaliczysz.

To macie śnieg na sanki, tylko uważajcie aby jakiego nieszczęścia nie było przy zjazdach.

 Pada delikatnie, tyle dobrze że nie mamy wiatru, jest cudownie na dworze.

Dziękuję za liczne komentarze i odwiedziny. Teraz się biorę za inną robótkę.

Pozdrawiam.

57 komentarzy:

  1. Prześliczna poduszka i opaska. Kiedyś dużo robiłam na drutach i coś zaczyna mi tego, ale tak na serio brakować. :)Lubię takie poduszki, bo i piękne i miłe do wtulania. hihi Śnieg mnie bardzo cieszy, marzy mi się jakaś śnieżna wycieczka. Pozdrawiam, miłego dnia. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w domu są wszystkie podusie mojej produkcji, też lubię snieg, świat taki piękny i marzycielski się zrobił, szkoda że nie było go w Boze Narodzenie, pozdrawiam ,

      Usuń
  2. Fajne te Twoje poczynania szydełkowo-drutowe:))
    A za śnieg dziękuję, mam własny i to w nadmiarze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo, i opaska i poduszka są moje i potrzebowałam tych rzeczy, póki chodziłam do pracy to taki śnieg i mróz to była masakra a teraz go kocham, pozdrawiam.

      Usuń
  3. Świetna poducha wyszła szydełkowym splotem i opaska też super. :)
    Szukam takich przysłów, które da się zinterpretować także szydełkiem lub na drutach, ale przez trzy lata sporo przysłów już było i o nowe coraz trudniej, ale wiem, że sprostasz nawet trudnym zadaniom.
    Mogłaś wybrać tylko pierwsze i wykonać "robótkę" kulinarną. :)
    W zabawie wystarczy wybrać jedno przysłowie, zapomniałaś?
    Zabrałam Twoją zimową fotkę i z linkiem dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie, choć nie jest łatwo. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam że starczy jedno przysłowie, poduszka była naprawdę planowana i na szczęście taki wzór sie pokazał a czasami uda sie trafić w dwa przysłowia, dziekuję i pozdrawiam.

      Usuń
  4. Fajnie Ci wyszła ta podusia , choć coś mi się zdaje że to jednak jest mech a nie ryż. Ja robiłam szydełkiem typowy ryż i mam jakiś inny ten ścieg :-) Opaska extra zrobiłam ich w tym roku chyba z 5 ale innym ściegiem. Sprawdzają się rewelacyjnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, w trakcie robienia dopiero zaskoczyłam że to mech, tez dozwolony. Opaskę zrobiłam ze wzgledu na połączenie,mam jeszcze szaliczek do kompletu. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Zrobiłaś świetną podusię. Ten ścieg bardzo do niej pasuje. Bardzo podobają mi się kolory włóczki jakie użyłaś. Ładnie wyszła ci też opaska.Lubię ścieg ryżowy, często go używałam . Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, taki był wymóg kursu u Renatki, też lubię takie kolorki, pozdrawiam.

      Usuń
  6. Mech jest nawet chyba fajniejszy;) ale podusia super, tak samo jak i opaska:) Lubię takie poduszki- wiem że moje i część zapasów włóczkowych można wykorzystać;)Bardzo dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo spodobał mi się wzór.Zapasy się wyrabia chociaż na poduszkę włóczka była kupiona , może będzie i druga.Pozdrawiam i dziękuję.

      Usuń
  7. A gdzie znależć, jak to się robi? Chętnie bym spróbowała, ale z samego zdjęcia nie dam rady.;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to bardzo proste , 1 oczko, 1 połsłupek.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. To bardzo istotna informacja. Dziękuję. :)

      Usuń
  8. Ale fajna podusia wyszła. Piękne ma kolorki. I opaska super, wygląda na ciepłą :). U nas śniegu jest aż po łydki. Nie mogę synów do domu zaciągnąć jak już na sanki wyjdziemy :)).
    Miłego dnia Ulcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, nie znałam tego śniegu na poduszkę, wierzę że dzieci chcą na sanki , nie wiadomo kiedy trafi się kolejna okazja.Pozdrawiam

      Usuń
  9. Fajny ten ścieg, taki nietypowy. Porzuciłam druty na rzecz szydełka i chyba nie mam ochoty na powrót :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ten ścieg to akurat szydełko, pozdrawiam

      Usuń
  10. Ula, śliczna podusia i ścieg atrakcyjny, efekt wspaniały kolorystycznie również i opaska ładnie wykończona. Normalnie mistrzyni :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo , do mistrzyni mi daleko ale lubie być otoczona takimi dziergotkami, pozdrawiam.

      Usuń
  11. Super ten scieg i super poduszka!
    Zastanawiam sie teraz co by tu tym sciegiem wykombinowac...
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, można i swetry, spódnice, rozmaitości.Pozdrawiam

      Usuń
  12. Ciekawa ta opaska na włosy, to chyba trzeba zeszyć jakby do góry nogami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elizo, w linku jest pokazane jak zszyć, musiałam zerknąć na filmik
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Fajna podusia! W kolorystyce ( bez zieleni ) zbliżonej do mego własnoręcznie zrobionego sweterka, właśnie ściegiem ryżowym. Ma już chyba ze 30 lat, ale ciągle wygląda dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, podusia na szydełku.Sa rzeczy które nosi się latami.Pozdrawiam

      Usuń
  14. Ale piękna podusia, super ten ścieg, pierwsze o takim słyszę. A ostatnio znalazłam filmik na you tube żeby zrobic opaskę i tam własnie było pokazane jak tą opaskę zszyć żeby tak fajnie wyglądało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, własnie z filmiku robiłam to zszycie opaski, poduszka już w użytku, może i druga bedzie.

      Usuń
  15. Śliczne prace Urszulko. Poducha super i fajna opaska. U mnie też dużo śniegu . Serdeczności ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, śnieg pada co jakiś czas ale mrozik piekny, pozdrawiam.

      Usuń
  16. Swietna podusia,taka przytulasna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. ❤️ Miłych Walentynek!😄

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczna poduszka:) Opaskę robiłam podobną do pierwszej lekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super poduszka i opaska!
    Dawno nic nie robiłam z włóczki, a karton pełen...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, no to odróżniać powoli karton i dziergać.Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Zazdroszczę że umiesz dziergac. Ja mam do tego dwie lewe ręce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja mam dwie lewe ręce do tego co Ty robisz.Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Piękna podusia,fajne połączenie kolorów,to jest dobry sposób na wykorzystanie resztek włóczki :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jeszcze niektórych kolorów zostało ,może i druga zrobię. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Mech - bardzo go lubię i cieszę się, że mi go przypomniałaś, bo chyba wykorzystam w jednym z najbliższych projektów:-)
    Świetne poduchy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,fajny wzorek, nie znałam ale też mi się podoba,pozdrawiam.

      Usuń
  23. Swietna poduszka, w moich kolorach. Zapowiadająca wiosnę , bo jest na niej zieleń trawy, trochę ziemi i biały...w stokrotkach:) Tak skojarzyłam Twoją poduszkę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Poducha wyszła debeściarsko!!!! Wzór super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sama byłam zaskoczona że ten wzorek taki fajny

      Usuń
  25. Poducha jest świetna ale mnie urzekła opaska, jest taka słodka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mechowa poduszka jest fantastyczna, ze względu na wzór i kolory. I na dodatek wykonałaś ją idealnie. Opaska też mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń